نظامیان بازنشسته آمریکایی به بایدن؛ زمانش رسیده که از افغانستان خارج شویم

© AFP 2023 / Jonathan Ernstنظامیان بازنشسته آمریکایی به بایدن؛ زمانش رسیده که از افغانستان خارج شویم
نظامیان بازنشسته آمریکایی به بایدن؛ زمانش رسیده که از افغانستان خارج شویم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2021
عضو شوید
چند سازمان مربوط به خانواده های سربازان و نظامیان بازنشسته آمریکایی، با ارسال نامه ای به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، از وی خواستند که سربازان این کشور را در موعد تعیین شده تا اول ماه می، از افغانستان خارج کنند.

به گزارش اسپوتنیک، چندین سازمان ائتلافی مربوط به خانواده‌های سربازان و نظامیان بازنشسته آمریکایی با ارسال نامه‌ی به رئیس جمهور این کشور، از وی خواسته اند که به تعهدات قبلی مبنی بر خارج کردن سربازان آمریکایی از افغانستان تا تاریخ اول ماه می عمل کند.

این ائتلاف، علاوه بر خانواده‌های سربازان، شامل چندین گروه فعال در عرصهٔ حقوق نظامیان و گروه‌های حامی پایان جنگ است.

معجزه ای در وزارت امور خارجه آمریکا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2021
کاخ سفید: بایدن برای تصمیم ‌گیری در مورد افغانستان نیاز به زمان دارد

در این نامه آمده است: "متاسفانه ما به حدی در افغانستان مانده ایم که حالا فرزندان نخستین دور سربازان آمریکایی که در آنجا فعالیت کردند، به سنی رسیده اند که می‌توانند به عنوان سرباز در عین منازعه اشتراک کنند."

این خانواده ها خطاب به بایدن می‌گویند که "اعضای این ائتلاف به خدمت شان افتخار می‌کنند، اما حالا زمانش رسیده که از افغانستان به خانه باز گردند. ما از شما مصرانه می‌خواهیم که با استفاده از فرصت، هر چه زودتر به این کار اقدام کنید."

براساس تفاهمنامه‌ای که در دوحه میان گروه طالبان و ایالات متحده آمریکا امضا شد، باید تا تاریخ اول ماه می سربازان آمریکایی افغانستان را ترک کنند.

اما پس از روی کار آمدن جو بایدن، تردیدهایی در مورد این زمان‌بندی ابراز شده است. بایدن گفته که به دلایل فنی، شاید ممکن نباشد که سربازان در تاریخ تعیین شده از افغانستان بیرون شوند.

گروه طالبان هشدار داده که اگر آمریکا سربازان خود را براساس توافق دوحه از افغانستان خارج نکند، حملات خود را شدت خواهند داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала