پولیس کرواسیا به آزار جنسی به یک مهاجر زن افغان متهم شد

© AFP 2023 / Elvis Barukcicپولیس کرواسیا به آزار جنسی به یک مهاجر زن افغان متهم شد
پولیس کرواسیا به آزار جنسی به یک مهاجر زن افغان متهم شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2021
عضو شوید
یک زن مهاجر افغان در مرز کرواسیا توسط پولیس کروات مورد آزار جنسی قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، مهاجر نیوز به نقل از گزارش شورای مهاجران دنمارک می‌گوید، این زن مهاجر با یک گروه از مهاجران افغان، در مرز تلاشی شده و سپس با چاقو مورد تهدید و آزار جنسی قرار گرفته است. کمیسیون اروپا از مقام‌های کرواسیا خواسته است درباره این اقدام «جنایت کارانه» تحقیق کنند.

یک گزارش شورای مهاجران دنمارک حاکی از آن است که یک مهاجر زن افغان شب 15 فبروری در خاک کرواسیا، در چندین کیلومتری شهر ولیکا کلادوشا در بوسنیا مورد بدرفتاری جنسی قرار گرفته است.

در این گزارش گفته شده که زن مهاجر افغان همراه با چهار مهاجر دیگر هموطنش ازجمله دو کودک، هنگامی که قصد داشتند از مرز کرواسیا عبور کنند توسط یک افسر پولیس مسلح متوقف شدند. آن‌ها درخواست پناهندگی کردند اما به گفته شاهدان عینی، یک تن از پولیسان اسناد مهاجران را پاره و آنان را تمسخر کرد. 

پناهجویان: پولیس کرواسیا با ما مانند حیوانات برخورد کرده اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2020
پناهجویان: پولیس کرواسیا با ما مانند حیوانات برخورد کرده اند

بر اساس گزارش، که روزنامه گاردین بخشی از محتوای آن را منتشر کرده، افراد پولیس کرواسیا این مهاجران را دشنام داده و یک پیرمرد عضو این گروه و کودکان را سیلی زدند. آن‌ها مهاجران را مجبور کردند که جیب‌های شان را خالی کنند و بکس‌های شان را نشان بدهند.

به گفته زن مهاجر افغان، یک تن از پولیس‌ها، او را جداگانه مورد تلاشی قرار داد. این زن گفت: «من به او گفتم که حق ندارد مرا تلاشی کند زیرا من یک زن و مسلمان هستم و این حرام است. افسر مرا با سیلی زد و گفت اگر مسلمان هستی چرا در بوسنیا نزد مسلمانان نماندی که آمدی کرواسیا».

در گزارش آمده است که افسر پولیس چادر و جمپر زن را برداشت و شروع به لمس کردن سینه‌های او کرد. زن مهاجر گفت: « وقتی شروع به لمس کردن سینه‌هایم کرد من گریه کردم و 50 یورویی را که در جیبم داشتم به او دادم تا از دست زدن به من خودداری کند. او قبول نکرد و به من امر کرد تمامی لباس‌هایم را بکشم. من قبول نکردم و او همچنان به لمس کردن سینه‌ها و پشتم ادامه می‌داد. من خیلی گریه کردم اما افسر پولیس مرا تهدید کرد که اگر باز هم گریه کنم مرا خفه خواهد کرد».

 در گزارش آمده است که دقایقی بعدتر یک کامیون پولیس کرواسیا این مهاجران را سوار کرده و بعد از حدود 20 دقیقه در جای دیگر پایین کرد.

در آن‌جا، یک افسر دیگر پولیس به زن مهاجر دستور داد برهنه شود اما بعد از این که با مخالفت زن مواجه شد او را با سیلی زد: «او بازهم به من گفت لباس هایم را بکشم». زن افغان که به دلیل سردی هوا شش تی‌شرت و سه جمپر به تن داشت همه را به جز یک پتلون و تی‌شرت برداشت و خود را با یک لحاف پوشاند اما یک افسر پولیس به او دستور داد که همه لباس‌هایش را بکشد: «او مرا تلاشی و بدنم را لمس کرد و از من پرسید که آیا از او خوشم می‌آید؟»

گاردین در گزارش خود نوشته که افسر پولیس بعد از آن که زن مهاجر پیشنهاد او برای رفتن به جنگل را رد کرد او را با چاقو تهدید کرد که نباید این حادثه را به کسی بازگو کند در غیرآن او را خواهد کشت. 

به گفته زن مهاجر افغان، افسر یاد شده بعد از این که بار دیگر او و سایر مهاجران گروه را مورد لت و کوب قرار داد به آن‌ها دستور داد پیاده به سوی بوسنیا بروند.

 شارلوت سلنت، منشی شورای مهاجران دنمارک چشمدید این زن مهاجر افغان را‌ «شوک آور» توصیف کرد و گفت که «علیرغم کاهش موارد پس فرستادن‌ها در در 2021، موارد خشونت و تخطی‌ها در مرز کرواسیا همچنان بدون تغییر مانده است».

او تاکید کرد که آزار جنسی زن مهاجر افغان، «نشان می‌دهد که تحقیقات فوری و منظم درباره گزارش‌های مشابه باید انجام گیرد».

وزارت داخله کرواسیا با انتشار اعلامیه‌ای گفته است که در روز یاد شده «هیچگونه گزارشی در مورد برخورد با زنان مهاجر غیرقانونی داده نشده است».

 مقام‌های کرواسیا همچنین اتهامات مکرر بدرفتاری نیروهای امنیتی این کشور در برابر مهاجران را رد کرده و آن را فاقد شواهد خوانده‌اند.

این در حالیست که موارد متعددی از خشونت‌ها، از جمله خشونت‌های جنسی، در مناطق مرزی بوسنیا با کرواسیا گزارش شده است. به گفته شبکه نظارت بر خشونت‌های مرزی، دهها زن و دختر جوان با تلاشی بدنی مشابه با وضعیت زن مهاجر افغان از سوی پولیس کرواسیا روبرو شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала