Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

الماس سیاه مادرید پا به پای رائول؛ در شب درخشان کهکشانی‌ها وینی رکورد زد

© AFP 2023 / Javier SorianoФутболист Винисиус Жуниор во время матча между командами Реал Мадрид и Реал Сосьедад в Мадриде
Футболист Винисиус Жуниор во время матча между командами Реал Мадрид и Реал Сосьедад в Мадриде - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2021
عضو شوید
وینیسیوس جونیور ستاره جوان و آینده‌دار رئال مادرید دیشب به رکورد اسطوره باشگاه (رائول) دست یافت.

به گزارش اسپوتنیک؛ شب گذشته و در دیدار رفت مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان؛ رئال مادرید توانست با حساب 3-1 از سد لیورپول عبور کند. گل‌های رئال را وینیسیوس (دوبار) و آسنسیو (یکبار) رقم زدند.

با دو گل دیشب وینیسیوس با 20 سال و 268 روز سن، به دومین گل‌زن جوان رئال مادرید در مرحله حذفی بد شد.

پیش از این رائول گونزالس با 18 سال سن در مقابل یوونتوس در مارچ 1996، گل‌زنی کرده و اولین گل‌زن جوان رئال شده بود.

زیدان سرمربی کهکشانی‌ها پس از بازی گفت: "من برای او [وینیسیوس] خوشحالم زیرا او مانند مارکو [آسنسیو] یا کریم [بنزما] به گلزنی نیاز داشت. او خوب بازی کرد، به تیم کمک کرد و با زدن دو گل تقویت شد. وینی فاقد گل بود و از امروز اعتماد به نفس زیادی کسب خواهد کرد. او شایسته این است. نمی‌دانم که این بهترین بازی او بود [در رئال مادرید] اما دو گل در یک چهارم نهایی یک چیز بسیار مهم است."

در همین حال زیدان نیز با هدایت 50مین بازی رئال در لیگ قهرمانان اروپا، به سی‌ویکمین پیروزی خود در دوران مربیگری‌اش دست یافت در حالی‌که فقط یوپ هاینکس (با32 پیروزی) از او پیش است.

گفتنی‌ست که رئال مادرید پس از پیروزی در دیدار رفت دیشب، از 16 مسابقه حذفی لیگ قهرمانان در 15 مسابقه پیروز شده و صعود کرده و تنها در این مرحله مقابل آژاکس فصل 2018/19 موفق نشده است.

در تمام رقابت های اروپا هیچ تیمی بیشتر از رئال (چهار برابر با بنفیکا) لیورپول را شکست نداده و سرخ‌ها در هر چهار تقابل گذشته با لوس بلانکوس متحمل شکست شده‌اند.

رئال در حال دیشب برنده شد که شنبه‌شب (ساعت 11:30 به وقت کابل) مقابل بارسا در ال‌کلاسیکو بازی خواهد کرد. زیدان پیش از این دیدار اظهار داشت: "3-1 یک پیروزی شایسته است، من به تیمم افتخار می‌کنم، ما در فُرم خوبی هستیم اما بازیکنان اکنون بسیار خسته شده‌اند. امیدوارم که در ال‌کلاسیکو خوب بازی کنیم."

زیدان افزود: "ما هیچ چیز برنده نشده‌ایم. ما از آنچه می‌خواهیم خوشحال هستیم. آنچه بازیکنان انجام می‌دهند با توجه به سختی‌هایی که داشته‌ایم فوق العاده است."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала