Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

حقایقی در مورد ورزشگاه «دی‌استفانو» که ادعای کلوپ را غلط ثابت می‌کند

Bernabeu Stadium - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2021
عضو شوید
به نظر می‌رسد که ادعای کلوپ مبنی بر معیاری نبودن ورزشگاه «آلفردو دی‌استفانو» درست نیست زیرا حقایقی وجود دارد که نشان می‌دهد این ورزشگاه بامعیارهای فیفا برابر است.

به گزارش اسپوتنیک، رئال مادرید به دلیل تعمیرکاری در ورزشگاه سانتیاکو برنابئو، مدت‌هاست بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه آلفردو دی‌استفانو برگزار می‌کند و برای این کار مجوز یوفا و فدراسیون فوتبال اسپانیا را نیز دریافت کرده است.

یورگن کلوپ  Футбол. Лига Европы. Тренировка ФК Ливерпуль - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2021
ناراحتی کلوپ از داوری رئال-لیورپول

تیم‌های زیادی در لیگ قهرمانان اروپا، لالیگا و رقابت‌های کوپا دل‌ری در این ورزشگاه به مصاف رئال مادرید رفته اند و هیچ کدام از معیاری نبودن ورزشگاه شکایت نکرده اند.

یورگن کلوپ سرمربی لیورپول اما پس از شکست برابر رئال مادرید از معیاری نبودن ورزشگاه شکایت کرد و گفت:" مدتی‌ست که در ورزشگاه‌های خالی بازی می‌کنیم اما این ورزشگاه کاملا متفاوت است. این یک کمپ تمرینی است. مثل این است که در زمین تمرینی منچستریونایتد مقابل‌شان بازی کنیم. با هر تجربه ای که قبلا داشتیم متفاوت است".

این ادعای کلوپ اما به نظر می‌رسد که کاملاً بی‌بنیاد است زیرا حقایقی وجود دارد که نشان می‌دهد ورزشگاه آلفردو دی‌استفانو برابر با معیاری‌های فیفا است.

در حقیقت ابعاد ورزشگاه سانتیاگو برنابئو عادی است و کم‌ بودن چوکی‌ها سبب می‌شود که این ورزشگاه کوچک‌تر به نظر برسد. این ورزشگاه دقیقا اندازه ابعاد چمن ورزشگاه سانتیاگو برنابئو است یعنی 105 در 68. این دقیقا استانداردی است که یوفا برای استادیوم‌ها تعیین کرده است و 12 استادیوم لالیگا همین ابعاد را دارند.

 آنفیلد که میزبان بازی چهارشنبه آینده میان رئال مادرید و لیورپول خواهد بود، ابعاد کوچک تری دارد یعنی 101 در 68.از طرفی چمن هر دو ورزشگاه برنابئو و دی استفانو از یک شرکت تامین می شود و کاملا مشابه همدیگر است.  قطعا در مورد شکست لیورپول مقابل رئال عوامل زیادی تاثیرگذار بوده اند اما ورزشگاه دی استفانو نمی‌تواند یکی از آن‌ها باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала