حمله راکتی طالبان به فرودگاه کندهار

© Ministry of Defense کشته شدن یک فرمانده طالبان در کندهار
کشته شدن یک فرمانده طالبان در کندهار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2021
عضو شوید
سخنگوی طالبان اعلام کرد که فرودگاه «کندهار» مورد حملات راکتی این گروه قرار گرفته و به نیروهای افغان تلفات سنگینی وارد شده است.

منابع محلی در ولایت « کندهار » در جنوب افغانستان اعلام کردند که فرودگاه «کندهار» مورد حملات راکتی طالبان قرار گرفته است.

 منابع افزودند که 6 راکت طالبان به پایگاه هوایی کندهار برخورد کرده است اما از تلفات و خسارات دقیق آن اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

در همین حال، جمال‌ناصر بارکزی؛ سخنگوی پولیس در گفتگو با رسانه های خبری این حمله راکتی را تایید کرد؛ اما از ارائه جزییات خودداری ورزید.

در این راستا برخی از رسانه‌ها گزارش دادند که دست‌کم شش راکت به میدان هوایی کندهار اصابت کرده‌است.

 حملات طالبان در مناطق مختلف افغانستان تشدید شده است، طالبان دو روز قبل نیز در واکنش به حملات مشترک نیروهای آمریکایی و افغان به مواضع این گروه، در یک حمله انتحاری با موتر بمبگذاری شده نیروهای امنیتی در ولایت کابل را هدف قرار داد.

هفته گذشته نیز منابع محلی در ولایت کندهار به رسانه‌ها گفتند که ساختمان فرماندهی پلیس ولسوالی ارغستان این ولایت توسط موتر بمب‌گذاری شده هدف قرار گرفته است.

«غورزنگ آفریدی» معاون امنیت فرماندهی پلیس کندهار گفته بود که طالبان پس از انجام دو انفجار به ساختمان فرماندهی پلیس ارغستان حمله کرده‌ است.

این حملات در حالی است که مذاکرات قطر بین دولت افغانستان و طالبان در دوحه با بن‌بست روبرو شده است و نشست صلح استانبول نیز در 16 آپریل برگزار خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала