فیفا فعالیت فدراسیون های فوتبال پاکستان و چاد را تعلیق کرد

© AP Photo / Keystone, Steffen Schmidt فیفا فعالیت فدراسیون های فوتبال پاکستان و چاد را تعلیق کرد
 فیفا فعالیت فدراسیون های فوتبال پاکستان و چاد را تعلیق کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2021
عضو شوید
بر اساس وب سایت فیفا، دفتر شورای فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) تصمیم به توقف فعالیت فدراسیون های فوتبال پاکستان و چاد گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک فدراسیون جهانی فوتبال با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که فدراسیون فوتبال پاکستان را به خاطر دخالت دولت این کشور در امور فوتبالی مجازات کرده و فعالیت فدراسیون را به حالت تعلیق در آورده است.

Soccer Football - Champions League - Round of 16 First Leg - Borussia Moenchengladbach v Manchester City - Puskas Arena, Budapest, Hungary - February 24, 2021 Manchester City manager Pep Guardiola reacts - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.04.2021
انتقاد شدید گواردیولا از فیفا و یوفا: شما بازیکنان را می‌کُشید

طبق اعلام فیفا روز گذشته (سه شنبه) جلسه ای برای رسیدگی به پرونده دخالت غیرقانونی مسئولان غیرورزشی پاکستان در امور فدراسیون فوتبال این کشور برگزار شده و به موجب آن فعالیت های این فدارسیون تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است.

اقدام پاکستانی ها که نقض اسناسنامه فیفا در مورد عدم دخالت مسئولان دولتی در امور فوتبال کشورهاست، انتصاب یک مدیر توسط قوه قضاییه این کشور برای اداره امور فدراسیون فوتبال بوده است که استقلال آن را زیر سؤال برده است. این تعلیق مادامی که اداره امور فدراسیون فوتبال پاکستان به مسئولان این فدراسیون برگردانده نشود، ادامه خواهد داشت.

به موجب بند 13 اساسنامه فیفا، تعلیق فدراسیون ها از سوی فیفا به منزله از دست رفتن تمامی حقوق عضویت شان در فدراسیون جهانی فوتبال است. ضمن اینکه تیم های فوتبال این کشور حق شرکت در هیچ تورنمنت بین المللی را نخواهند داشت. محرومیت فدراسیون ها و اعضای آنها از هرگونه برنامه های توسعه ای که توسط فیفا با کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار می شود هم دیگر پیامد تعلیق فدراسیون ها از سوی این سازمان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала