Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

هزینه گزاف سیتی بابت تاریخ سازی

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر ورزشگاه اتحاد
ورزشگاه اتحاد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2021
عضو شوید
منچستر سیتی اگر موفق‌ترین فصل‌اش را تجربه کند، رقم 158 میلیون پوند پاداش و افزودنی اضافی برای پرداخت خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک؛ منچستر سیتی در صورتی که بتواند فصل را با موفقیت تمام کند (کسب چهارگانه لیگ قهرمانان، لیگ برتر، جام حذفی و جام کارابائو)؛ مبلغ 158 میلیون پوند پاداش و افزودنی اضافی پرداخت خواهد کرد.

یعنی این تیم در صورت دستیابی به یک موفقیت بی سابقه، 158.245.080 پوند هزینه خواهد داشت.

سیتیزن‌ها در صورت کسب چهارگانه، تنها تیم انگلستانی خواهد بود که در طول یک فصل موفق به کسب چنین مجموعه‌ای شده است. اما حساب‌های سالانه این باشگاه نشان می‌دهد که موفقیت هزینه‌ای را به همراه خواهد داشت. تعهدات لباس اتحاد برای پرداخت پاداش بازیکنان و افزودنی‌های اضافی برای انتقال معاملات بیش از 158 میلیون پوند است.

کایران مگوایر کارشناس امور مالی فوتبال و مدرس دانشگاه لیورپول گفت: "این انگیزه‌های معاملات قراردادها و نقل و انتقالات است. قرارداد هر بازیکن بسیار جزئی است و اگر یک باشگاه به اهداف خاصی برسد هزینه‌های اضافی برای انتقال وجود دارد. با فرض موفقیت سیتی، این پول در سال‌های 2020-21 قابل پرداخت خواهد بود. از این نظر این یک بدترین سناریو است."

مگوایر می‌گوید که برخی از پرداخت‌ها مربوط به حضور در مسابقات بین المللی است اما همه آنها به موفقیت باشگاه سیتی مرتبط است. در فصل گذشته کل مبلغ قابل پرداخت پاداش و افزودنی حتی بیش از 200 میلیون پوند بود. با این حال یک فصل نسبتاً ناموفق با توجه به استانداردهای بسیار بالا، "تنها" سیتی را در لیگ برتر کمک به کسب جام کرد و در مرحله یک چهارم نهایی از لیگ قهرمانان حذف شد، در مرحله نیمه نهایی از جام حذفی کنار رفت.

هنوز افتخاراتی در قالب جام کاراباو و جام اتحادیه وجود داشت اما میزان پرداختی باشگاه بسیار کاهش یافت.

این بار با توجه به اینکه سیتی 14 امتیاز با رقیب دیرینه‌اش منچستر یونایتد فاصله دارد، در فینال جام کارابائو مقابل تاتنهام قرار می‌گیرد، در مرحله نیمه نهایی جام حذفی مقابل چلسی بازی خواهد کرد و شب گذشته در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا دورتموند را 2-1 برد و منتظر بازی برگشت می‌باشد.

در جدیدترین حساب‌های مربوط به 2019-20 که در این هفته منتشر شد، سیتی 126 میلیون پوند ضرر کرد که همه تحت شعاع تأثیرات همه گیری کوید 19 است.

این باشگاه گفت که وضعیت مالی سال گذشته به دلیل این واقعیت که بعد از بسته شدن دوره حسابداری در 30 جون هنوز هم در حال انجام بازی‌ها بود مخدوش شده، بنابراین درآمد حاصل از این بازی‌ها شامل نمی‌شود.

مدیر عامل شرکت فران سوریانو گفت: "در پایان فصل 21-2020 هنگامی که دو فصل با هم ترکیب و عادی می‌شوند، تصویر مالی بهتری از سال‌های کرونایی ارائه می‌شود."

تحلیلگران معتقدند در صورت دستیابی به چهار گانه، این باشگاه 158 میلیون پوند پاداش پرداخت كند كه تا حدی با درآمد اضافی تجاری ناشی از موفقیت تاریخی آنها جبران می‌شود.

دو باشگاه - منچستر سیتی و منچستر یونایتد - در یک فصل در فوتبال انگلستان چهار جام کسب کرده‌اند اما هیچ یک از آنها لیگ قهرمانان اروپا را به دست نیاورده است.

یونایتد در لیگ برتر، جام لیگ، جام جهانی باشگاه‌های فیفا و کامیونیت شیلد در 2008-09 به پیروزی رسید در حالی که سیتی در 2018-19 قهرمان جام حذفی، جام لیگ، لیگ برتر و جام اتحادیه شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала