سازندگان «اسپوتنیک وی» گزارش‌هایی مبنی بر فروش واکسین تقلبی به اسلواکی را رد کرد

© Sputnik / Abzal Kaliyev /  مراجعه به بانک تصاویر سازندگان «اسپوتنیک وی» گزارش مبنی بر فروش واکسین تقلبی به اسلواکی را رد کرد
سازندگان «اسپوتنیک وی» گزارش مبنی بر فروش واکسین تقلبی به اسلواکی را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2021
عضو شوید
سازندگان واکسین کرونای روسی «اسپوتنیک وی» گزارش های مبنی بر تفاوت واکسین فروخته شده به کشور اسلواکی را با نمونه‌های تایید شده، جعلی خوانده است.

به گزارش اسپوتنیک، سازندگان واکسین «اسپوتنیک وی» (Sputnik V) گزارش های مبنی بر این که  واکسین تحویل داده شده به اسلواکی با آنچه که مجله لنست منتشر کرده بود، تفاوت دارد، را جعلی خواند.

پیشتر مجله معتبر علمی لنست طی گزارشی نتایج فاز سوم مطالعات بالینی واکسین «اسپوتنیک وی» که حاکی از اثربخشی 91.6 درصدی آن بود را منتشر کرد.

پیشتر در روز 6 اپریل روزنامه Dennik با استناد به منابع، در مورد تفاوت بین واکسین و واکسینی که پس از نتایج آزمایش تایید شده است، نوشت.

در مقالۀ که در این باره منتشر کرد، تاکید شده بود که هنگام تصمیم گیری در مورد خرید واکسین «اسپوتنیک وی» مقامات اسلواکی به مقالۀ که مجله لنست درباره واکسین روسی منتشر کرد، اعتماد کردند.

سازندگان «اسپوتنیک وی» (Sputnik V) در مورد این مطالب اظهار نظر و خاطرنشان کردند که در آینده نزدیک آنها انتظار «اخبار جعلی و تحریکات اضافی از دشمن اسپوتنیک وی در اسلواکی را دارند که تلاش می‌کنند واکسین را بی اعتبار کنند.

در تاریخ 6 اپریل، تنظیم کننده دارویی اسلواکی اعلام کرد که هنوز نمی‌تواند آغاز واکسیناسیون با استفاده از واکسین «اسپوتنیک وی» را در این کشور تایید کند، زیرا اطلاعات کافی در مورد ایمنی و اثربخشی واکسین در اختیار ندارد.

دولت اسلواکی تصمیم گرفت واکسین «اسپوتنیک وی» را در ماه مارچ، قبل از تایید رسمی دارو در اتحادیه اروپا، خریداری کند. این تصمیم توسط ایگور ماتوویچ، نخست‌وزیر اسکواکی بدون بحث با ائتلاف اتخاذ شد که به دنبال جنجال به سر خرید آن در نهایت منجر به استعفا وی شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала