کشتن ۸۰ محافظ در ۱۱۸ حمله؛ دشمنی طالبان با بندهای آبی افغانستان

© Photo / S Pکشتن ۸۰ محافظ در ۱۱۸ حمله؛ دشمنی طالبان با بندهای آبی افغانستان
کشتن ۸۰ محافظ در ۱۱۸ حمله؛ دشمنی طالبان با بندهای آبی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2021
عضو شوید
در دو سال گذشته بر اثر حمله طالبان بر بندهای آبی افغانستان، دست‌کم ۸۰ نیروی امنیتی کشته شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، سلام وطندار به نقل از یک منبع در شورای امنیت ملی افغانستان گزارش داده است که طالبان در این دو سال ۱۱۸ انجام داده اند که ۸۰  نیروی امنیتی در این حملات کشته شده و ۸۲ تن دیگر زخمی شده اند.

بر اساس گزارش بندهایی که مورد حمله قرار گرفته اند شاه‌وعروس، مچلغو در پکتیا، سلما و پاشدان در هرات، کجکی و گرشکِ هلمند و دهندرۀ فاریاب است. ۱۱۸ حملۀ طالبان شامل پرتاب راکت، حملات مسلحانه و حملات انفجاری می‌شود.

بر اساس گزارش تلفات نیروهای امنیتی کشور در بند شاه و عروس (کابل) ۲ کشته و ۴ زخمی، در بند مچلغو (پکتیا) ۲۹ کشته و ۴۲ زخمی، در بند سلما (هرات) ۱۴ کشته و ۱۴ زخمی، در بند کجکی (هلمند) ۱ کشته، در بند پاشدان (هرات) ۳ کشته و ۱ زخمی، در بند دهندره (فاریاب) ۳۱ کشته و ۲۱ زخمی بوده است.

بند کمال خان افتتاح شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2021
بند کمال خان توسط رئیس جمهور افتتاح شد + ویدئو

در تازه‌ترین مورد طالبان در ۲۶ حوت بر پاسگاه محافظان بند پاشدان در هرات حمله کردند که سه تن از نیروهای امنیتی در این رویداد جان باختند و یک تن زخمی شد. طالبان در این حمله شش محافظ بند را با خود بردند.

طالبان یک ماه پیشتر از این حمله ۹ محافظ دیگر این بند را نیز با خود برده بودند که از سوی نیروهای امنیتی کشور نجات داده شدند.

این در حالی است که در چهارمین روز از آغاز سال جدید شمسی بند آبی کمال‌خان واقع ولایت نیمروز با حضور رئیس‌جمهور پس از آبگیری افتتاح شد.

منطقه‌یی که بند کمال‌خان در آن واقع شده، بیشتر دشت است و شیب کمی دارد. ارتفاع این بند ۱۶ متر و ظرفیت ذخیرۀ آب آن به گفتۀ ادارۀ ملی تنظیم آب، ۵۲ میلیون مترمکعب آب است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала