Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تحریم یک هفتگی شبکه‌های اجتماعی از سوی رنجرز

© Sputnik / Александр Вильф /  مراجعه به بانک تصاویر استیون جرارد Russia Soccer Europa League Spartak - Rangers
استیون جرارد Russia Soccer Europa League Spartak - Rangers - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2021
عضو شوید
باشگاه فوتبال رنجرز اسکاتلند با بازیکنان‌اش برای یک هفته فعالیت در تمامی صفحات مجازی را متوقف کردند.

به گزارش اسپوتنیک؛ باشگاه فوتبال رنجرز اولین باشگاه اسکاتلند خواهد بود که در پاسخ به توهین و تبعیض آنلاین، همه کانال‌های رسانه‌های اجتماعی را تحریم می‌کند.

همه بازیکنان و مدیریت رنجرز برای مدت یک هفته در سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی پُست نمی‌گذارند. این برای تأکید بر نگرانی‌های مداوم در مورد عدم پاسخگویی و مسئولیت رسانه‌های اجتماعی است. البته دو باشگاه سوانزی و بیرمنگام نیز شبکه‌های اجتماعی را تحریم کرده‌اند.

رنجرز گفته که آنها نگران توهین ژادپرستانه روزانه بازیکنانشان هستند، زیرا کاپیتان جیمز تاورنیر قبل از بازی با "اولد فیرم" در 21 مارچ  به اسکای اسپورت گفت که هر بازیکن سیاه پوست در این فصل در شبکه‌های اجتماعی مورد توهین قرار گرفته است.

یوفا و پولیس اسکاتلند در حال بررسی توهین نژادپرستانه هستند که توسط گلن کامارا هافبک اسلاویا پراگ در لیگ اروپا در 18 مارچ متحمل شده است. کامارا می‌گوید از آن بازی به بعد هر روز توهین برای وی ارسال شده است.

کمار روفه فاش کرد که در هفته‌های اخیر نیز مورد هدف قرار گرفته است. این بازیکن 28 ساله موارد مختلفی از توهین نژادپرستانه را که از زمان اخراج در برابر اسلاویا پراگ در اینستاگرام متحمل شده، مطرح کرد.

در بیانیه باشگاه رنجرز آمده است: "رنجرز تأیید می‌کند که از ساعت 19 عصر امروز، بازیکنان و مدیریت ما در تحریم یک هفته‌ای همه کانال‌های رسانه‌های اجتماعی شرکت خواهند کرد. این برای تأکید بر نگرانی‌های مداوم در مورد عدم پاسخگویی و مسئولیت رسانه‌های اجتماعی است. به طور خاص، ما نگران توهین نژادپرستانه هستیم که بازیکنان ما مجبور به تحمل آن هستند و معتقدیم که اگرچه رسانه‌های اجتماعی می‌توانند بستر بسیار مثبتی و سالم برای برقراری ارتباط باشند اما بدون شک نگرانی وجود دارد که سطح نفرت اکنون از کنترل خارج می‌شود."

استوارت رابرتسون مدیر عامل رنجرز گفت: "ما تأیید می‌کنیم که به عنوان یک هیئت مدیره و به عنوان یک باشگاه کاملاً از بازیکنان و مدیریت خود در این مورد حمایت می‌کنیم. علاوه بر این ما قرار گذاشته‌ایم که با فیس بوک و اینستاگرام ملاقات کنیم تا نگرانی‌های روزافزون خود را مورد تأکید قرار دهیم. صحبت با طیف گسترده‌ای از باشگاه‌ها در سراسر انگلستان، ما می‌دانیم که این نگرانی‌ها در همه باشگاه‌ها مشترک است و منصفانه است که بگوییم همه با عدم اقدام شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی صبر خود را از دست می‌دهند. امید رنجرز این است که اقدامات واضح و مستقیمی از سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی انجام شود. تأیید اساسی کاربران به عنوان بخشی از فرایند ثبت نام، به هر بستر رسانه‌های اجتماعی، اطمینان حاصل خواهد کرد که کاربران هم قابل شناسایی و هم پاسخگوی اقدامات خود هستند و ما این را هفته آینده در جلسات برنامه ریزی شده خود مطرح خواهیم کرد."

رنجرز به جای زانو زدن قبل از مسابقات، موضع گیری علیه نژادپرستی را شروع کرده است. اولین باری که آنها این کار را کردند در کنار سلتیک در 21 مارچ بود.

روز پنجشنبه، باشگاه‌های سوانزی سیتی و بیرمنگام سیتی اعلام کردند که پس از موج توهین نژادی "نفرت انگیز" در سیستم عامل‌ها، آنها همچنین رسانه‌های اجتماعی را به مدت یک هفته تحریم می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала