روسیه از سلواکیا خواست که تمام "اسپوتنیک وی" را واپس دهد

© AP Photo / Frantisek Ivan/TASRاسپوتنیک وی
اسپوتنیک وی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2021
عضو شوید
صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه، به دلیل نقض قرارداد، از دولت سلواکیا خواست که تمام واکسین "Sputnik V" تحویل شده را واپس به روسیه تحویل دهد.

به گزارش اسپوتنیک، در این پیام آمده است: " صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه نامه ای را به تاریخ 6 اپریل 2021 ارسال کرد و از پارتنر های سلواکیایی خود خواست که به دلیل نقض چندین قرارداد، واکسین را پس به روسیه تحویل دهند. این نهاد قصد دارد، واکسین سلواکیا را در سایر کشورها تحویل دهد."

سازندگان «اسپوتنیک وی» گزارش مبنی بر فروش واکسین تقلبی به اسلواکی را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2021
سازندگان «اسپوتنیک وی» گزارش‌هایی مبنی بر فروش واکسین تقلبی به اسلواکی را رد کرد

سازندگان واکسین گفتند که تنظیم کننده اسلواکیا، بر خلاف قرارداد ، Sputnik V را در آزمایشگاهی که رسماً در اتحادیه اروپا معتبر نبوده، آزمایش کرده است. علاوه بر این، طبق اطلاعات آنها، تنظیم کننده یک اقدام ضد اطلاعات علیه واکسین را آغاز کرد. RDIF از سلواکیا خواسته است واکسین روسی Sputnik V را دوباره در یک آزمایشگاه معتبر اتحادیه اروپا آزمایش کنند.

Sputnik V تقریبا 60 در کشور با جمعیت بیش از 1.5 میلیارد نفر مورد تایید قرار گرفته است. اثر واکسین در 91.6% با انتشار داده ها در مجله طبی برجسته The Lancet تأیید می شود.

خرید واکسین Sputnik V در فدراسیون روسیه در اوایل ماه مارچ به ابتکار ایگور ماتوویچ نخست وزیر وقت اسلواکیا و مارک کراجی رئیس وزارت صحت باعث ایجاد رسوایی در صفوف ائتلاف حاکم شد ، زیرا نه وی نخست وزیر این کشور و نه رئیس جمهور جمهوری زوزانا چاپوتووا را از این امر مطلع نکردند که وی بدون استفاده از نظارت سازمان تنظیم مقررات اروپایی به استفاده از واکسین اعتراض کرد. پیش از این، رهبران احزاب ائتلاف که شکایات زیادی از فعالیت نخست وزیر و سرپرست وزارت بهداشت داشتند ، تهدید به انحلال ائتلاف شدند و خواستار استعفا شدند.

در همین راستا ، سرپرست وزارت صحت در اوایل ماه مارس استعفا داد و در پایان ماه نخست وزیر از او الگو گرفت. در پایان ماه مارچ ، چاپوتووا استعفای ماتوویچ را پذیرفت و در اول اپریل ، ترکیب جدید دولت را به ریاست ادوارد هگر نخست وزیر تصویب کرد. ماتوویچ سمت معاون نخست وزیر و وزیر دارایی را در کابینه به عهده گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала