پارلمان افغانستان به حکومت: طرح نهایی صلح با ما شریک شود

© Photo / ارگپارلمان افغانستان به حکومت: طرح نهایی صلح با ما شریک شود
پارلمان افغانستان به حکومت: طرح نهایی صلح با ما شریک شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2021
عضو شوید
اعضای مجلس نماینده‌گان از شورای عالی مصالحۀ ملی می‌خواهند که طرح جدید صلح را در اختیار آنان قرار دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، شماری از اعضای مجلس نمایندگان از حکومت خواسته اند که از ارایۀ طرح‌های بسیار در نشست استانبول باید جلوگیری شود.
اسدالله شهباز، عضو مجلس نماینده‌گان می‌گوید که طرح صلح باید منعکس دهنده دیدگاه‌های مردم افغانستان شود، آقای شهباز گفت: «موضع مجلس در این زمینه باید روشن باشد و به گونه‌یی باید اقدام شود که جنگ پایان یابد و صلح دایمی و پایدار به‌میان آید.»

   جزییات نشست ترکیه بامذاکره کننده‌گان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2021
شریک ساختن جزییات نشست ترکیه بامذاکره کننده‌گان

درعین حال، خالد اسد، دیگر عضو مجلس نماینده‌گان با ابراز نگرانی از طرح‌های زیاد، می‌گوید که این طرح‌ها بازتاب‌دهندۀ دیدگاه‌های مردم افغانستان نیست.
وی گفت: اگر می‌خواهید عزت و حیثیت و آن‌چه دارید را حفظ کنید، پس با همین نظام و همین حکومت و برای بیرون‌رفت از این وضعیت، طرح واحد ارایه کنید.
ازسوی هم شماری از بانوان مجلس، نشست ترکیه درباره صلح افغانستان را مهم خوانده می‌گوید که نباید حق شرکت بانوان در این نشست، مانند نشست بن گرفته شود.
حلیمه صدف، عضو مجلس نماینده‌گان در این مورد افزود: «در طرح نوشته‌شده جای‌گاه بزرگ‌ترین قشر افغانستان که بانوان‌اند، مشخص نشده است و پیش از گفت‌وگوها باید آتش‌بس شود و متأسفانه خشونت‌ها در حال افزایش است.»
میررحمان رحمانی رئیس مجلس نمایندگان افغانستان، گفته است که نشست ترکیه فرصت خوبی برای پایان دادن جنگ 40 ساله در کشور است.

هرچند زمان برگزاری نشست استانبول اعلام نشده است، اما حدس و گمان موجود است که این نشست در ۱۶ اپریل برای ده روز برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала