نماینده ترکیه در ناتو: نشست صلح استانبول تکمیل کننده گفت و گوهای میان افغانستانی های دوحه است

© AFP 2023 / Mustafa Ozerنماینده ترکیه در ناتو: نشست صلح استانبول تکمیل کننده گفت و گوهای میان افغانستانی های دوحه است
نماینده ترکیه در ناتو: نشست صلح استانبول تکمیل کننده گفت و گوهای میان افغانستانی های دوحه است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2021
عضو شوید
نماینده ترکیه در سازمان ناتو اظهارداشت، که صلح استانبول تحمیل کننده گفت و گوهای میان افغانستانی های دوحه است.

برگزاری نشست صلح افغانستان در ترکیه به تاریخ 27 حمل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2021
برگزاری نشست صلح افغانستان در ترکیه به تاریخ 27 حمل
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، باسط اوزترک نماینده ترکیه در سازمان ناتو با اشاره به نشست صلح این کشور برای افغانستان گفت که این نشست تکمیل کننده مذاکرات صلح دوحه است و در چند روز آینده در استانبول برگزار خواهد شد.

وی افزود، که ترکیه همواره طرفدار روند صلح به رهبری و مالکیت شهروندان افغانستان بوده است و بر اساس خواسته مردم این کشور، جامعه جهانی و آمریکا از نشست صلح میزبانی می‌کنیم.

نماینده ترکیه در ناتو اظهارداشت که در نشست استانبول از همه بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی دعوت شده است بنابراین وظیفه رهبران افغانستان است که اراده خودشان را برای یک توافق سیاسی نشان دهند.

اوزترک با ابرازی امیدواری از نشست استانبول گفت که مسئولیت اساسی شهروندان افغانستان است که راه حل سیاسی در روند صلح را پیدا کنند و باید همه رهبران به یک توافق سیاسی موافقت کنند و تمام بخش‌های جامعه در آن خود را شریک بدانند.

نماینده ترکیه در ناتو خاطرنشان کرد، که ثبات و امنیت افغانستان برای تمام منطقه اهمیت دارد و همچنین در این نشست، ایران و پاکستان نیز که از همسایگان مهم این کشور هستند از روند صلح و افغانستان امن و مرفه پشتیبانی می‌کنند.

وی تاکید کرد، که ترکیه تنها میزبان است اما هیچ کشوری نباید سعی کند چیزی را بر شهروندان افغانستان تحمیل کند.

 

 اوزترک با اشاره به حضور نیروهای ترکیه در افغانستان نیز گفت، که ما برای همه به روشن کرده‌ایم که تنها برای آموزش، کمک و مشاوره به افسران پولیس در افغانستان حضور داریم. ما عمدتا برای بازسازی حضور داریم و تاکنون بیش از یک میلیارد دالر کمک کرده‌ایم.

یادآوری می کنیم، که قرار است نشست استانبول دربارۀ صلح افغانستان در 27 حمل برگزار شود اما مقام های افغانستان می‌گویند، که هنوز زمان برگزاری دقیق آن مشخص نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала