Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

کدام بازیکنان بیشترین ال‌کلاسیکو را بازی کرده‌اند؟

© AP Photo / Daniel Ochoa de Olza"Barselona"nın hücumçusu Lionel Messi və Madrid "Real"ının müdafiəçisi Serxio Ramos
Barselonanın hücumçusu Lionel Messi və Madrid Realının müdafiəçisi Serxio Ramos - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2021
عضو شوید
دیدارهای رئال مادرید و بارسلونا همیشه ویژه بوده و تعداد کمی از بازیکنان هر دو طرف تجربه زیادی در بازی ال‌کلاسیکو دارند.

به گزارش اسپوتنیک؛ از زمان بسیار قدیم ال‌کلاسیکو بزرگترین بازی در تقویم فوتبال اسپانیا بوده است. برای تاریخ و رقابت، هیچ بازی دیگری به آن نزدیک نمی‌شود. در طول سال‌ها، بسیاری از این برخوردها تصمیم گرفته‌اند که چه کسی در پایان لیگ قهرمان می‌شود. جدال فردا که رئال مادریدِ میزبان، تیم سوم جدول در 63 امتیاز است و بارسا، دوم در 65 امتیاز می‌تواند برای قهرمان لالیگای امسال تصمیم بگیرد. (این در صورتی است که اتلتیکو صدرنشین جدول همچنان امتیاز از دست بدهد.)

اولین بازیکنان ال‌کلاسیکو

برای برخی از بازیکنان، مانند ادر میلیتائو بازی فردا یک تجربه جدید خواهد بود. او سه ال‌كلاسیكوی قبلی را از روی نیمكت تماشا كرده است اما وظیفه دارد در مقابل لئو مسی قرار بگیرد و سد راه او شود. در انتهای زمین، اسکار مینگوئزا اولین ال‌کلاسیکوی خود را بازی خواهد داد که سعی دارد کریم بنزما را که یک دست پیر در این مسابقات است مهار کند، در حالی‌که وی 35 بار با بارسلونا در ترکیب رئال روبرو شده است.

بازیکن رئال با بیشترین حضور در برابر بارسلونا، در همه مسابقات سرخیو راموس است که از زمان ورودش به برنابئو در سال 2005 در 45 ال‌کلاسیکو حضور یافته است. او بازیکنی است که در بیشتر ال‌کلاسیکوهای تاریخ بازی کرده اما فردا به دلیل مصدومیت عضله ساق پا قادر به افزایش رکوردش نیست. اولین ال‌کلاسیکوی وی، در 19 نوامبر 2005 یک خاطره به یاد ماندنی بود که در شب برتری 3-0 مورد تحسین برنابئو قرار گرفت، اتفاقی نادر برای هر بازیکن مهمان، چه رسد به بازیکن بارسلونا.

پس از راموس، افسانه‌های دیگر مادرید نیز وجود دارد - پاکو خنتو و مانولو سانچیز که هر دو 42 بار در طول زندگی حرفه‌ای خود با بارسا دیدار کرده‌اند. کاپیتان‌های سابق فرناندو هیرو، رائول گونزالس و ایکر کاسیاس 37 بار با رقیب ابدی رئال روبرو شدند و میچل با کاتالان‌ها نبردهای به یاد ماندنی داشت که 34 مورد از آنها در زمان حضورش در این باشگاه بود.

 

بازیکنان بارسلونا بیشترین بار با رئال مادرید روبرو شده‌اند

برای بارسلونا، لئو مسی در 44 بازی ال‌کلاسیکو برابر رئال مادرید به میدان رفته و با 26 گل بهترین گلزن تاریخ این بازی است. او برای به اشتراک گذاشتن رکورد حضور فردا با راموس برابر می‌شود. بعد از او ژاوی هرناندز با 42، سرخیو بوسکتس با 39، آندرس اینیستا با 38 و جرارد پیکه با 36 قرار دارند.

مسی اولین برخوردش با رئال مادرید 70 دقیقه بود که جای خود را به اینیستا داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала