برگشت عاجل هیأت پاکستان با دیدن بی امنیتی در کابل

© AP Photo / Musadeq Sadeqشهر کابل افغانستان
شهر کابل افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2021
عضو شوید
هیأت پارلمان پاکستان به دلیل مشکلات امنیتی در کابل، دوباره به پاکستان بازگشت.

به گزارش اسپوتنیک، سلام وطندار می نویسد، در حالی که رئیس مجلس نماینده‌گان و شماری از اعضای این مجلس برای استقبال از هیأت پارلمانی پاکستان به ریاست اسد قیصر، رئیس مجلس نماینده‌گان پاکستان به فرودگاه کابل رفته بودند؛ اما این هیأت به دلیل مشکلات امنیتی در فرودگاه کابل، دوباره به پاکستان بازگشت.

سفر نافرجام رییس پارلمان پاکستان به افغانستان؛ آگاهان: مشکل در سیاست خارجی است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2021
سفر نافرجام رییس پارلمان پاکستان به افغانستان؛ آگاهان: مشکل در سیاست خارجی است

عبدالقادر زازی، رئیس دبیرخانۀ مجلس نماینده‌گان به سلام‌وطندار می‌گوید که این هیأت دوباره به اسلام‌آباد رفته است. به گفتۀ او، میررحمان رحمانی، رئیس مجلس نماینده‌گان از طریق تلیفون با طرف مقابل گفت‌وگو کرده و رئیس هیأت پاکستانی گفته است که این هیأت به‌زودی به کابل سفر خواهد کرد.

آقای زازی می‌افزاید که تیمی از وزارت دفاع اطراف میدان هوایی را به منظور نشستن هیلکوپتر تخریب کرده و مقداری مواد انفجاری در آن‌جا باقی‌ مانده بود و این موضوع سبب شد که هواپیمای حامل هیأت پاکستان دوباره به کشوراش بازگردد.

او می‌گوید: «در باند فرودگاه مشکلات تخنیکی و امنیتی وجود داشت. زمانی که هواپیما وارد آسمان کابل شد، برای ۲۰ دقیقه اجازۀ فرودآمدن نیافت. مشکل امنیتی بود و تنها این هواپیما نه؛ بل‌که چهار پرواز دیگر نیز به تأخیر افتاد. به همین دلیل هواپیمای حامل هیأت پاکستانی دوباره به پاکستان برگشت.»

قابل یادآوری‌ست که چندی پیش هیأتی از مجلس نماینده‌گان کشور به ریاست میررحمان رحمانی، رئیس این مجلس به دعوت پارلمان پاکستان به آن کشور رفته بود و هیأت افغانستان در آن دیدار در کنار موضوع‌های مرتبط به صلح، روی موضوعات دیگری نیز با طرف پاکستانی گفت‌وگو کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала