جان باختن ۹ نیروی امنیتی به شمول دو فرمانده خیزش مردمی در سرپل

© Sputnikجان باختن ۹ نیروی امنیتی به شمول دو فرمانده خیزش مردمی در سرپل
جان باختن ۹ نیروی امنیتی به شمول دو فرمانده خیزش مردمی در سرپل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2021
عضو شوید
در کمین جنگجویان گروه طالبان ۹ نیروی امنیتی به شمول فرمانده نیروهای خیزش مردمی و فرمانده بلوک ولسوالی بلخاب شهید، ۶ نیروی امنیتی زخمی و یک تن دیگرشان ناپدید شده اند.

حمله طالبان به یک پوسته در سرپل؛ 14 نیروی امنیتی کشته و زخمی شدند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2021
حمله طالبان به یک پوسته در سرپل؛ 14 نیروی امنیتی کشته و زخمی شدند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، اسدالله خرم؛ عضو شورای ولایتی سرپل گفت: جنگ میان نیروهای امنیتی و طالبان در قریه تگاب تخت ولسوالی بلخاب از چاشت روز پنج شنبه (۱۹ حمل) آغاز گردید و تا ساعت ۱۲ ادامه داشت و شب گذشته، نیروهای مردمی و پولیس به کمک آنها شتافتند؛ اما در مسیر قریه شیگی و تگاب تخت با کمین طالبان مواجه شدند که در نتیجه آن ۹ تن به شمول محمد؛ فرمانده نیروهای خیزش مردمی، سید محمد جلالی؛ فرمانده بلوک ولسوالی بلخاب شهید، ۶ تن زخمی و یک تن دیگر ناپدید شده اند.

به گفته او، فرمانده محمد؛ فرمانده خیزش های مردمی بلخاب از سال ها بدین سو در برابر طالبان جنگیده بود و شهادت وی نگرانی زیادی را به میان آورده است.

این در حالی است، که طی سه روز اخیر جنگ در مرکز سرپل و مسیر شاهراه نمبر دو این ولایت جریان داشته و مسیر مواصلاتی ولسوالی های بلخاب، سانچارک، سوزمه قلعه، کوهستانات و گوسفندی بر روی ترافیک بسته می باشد.

یادآوری می کنیم، که امنیت سرپل طی هفته های اخیر به صورت قابل توجهی وخیم تر شده و این امر موجب نگرانی گسترده مردم این ولایت شده است. به باور آنها فرماندهان ارشد نیروهای خیزش مردمی، آماج حملات هدفمند قرار می گیرند و این امر، پشتوانه امنیتی جامعه را به شدت تضعیف می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала