نخست وزیر ایتالیا اردوغان را دیکتاتور خواند

© AFP 2023 / Tobias Schwarzنخست وزیر ایتالیا اردوغان را دیکتاتور خواند
نخست وزیر ایتالیا اردوغان را دیکتاتور خواند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2021
عضو شوید
نخست وزیر ایتالیا در واکنش به تحقیر اورسولا فون درلاین رییس کمیسیون اروپا در جریان مذاکرات انقره، رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه را یک دیکتاتور خواند.

به گزارش اسپوتنیک، اظهارات ماریو دراگی مربوط به رفتاری است که در جریان مذاکرات انقره با «فون درلاین» صورت گرفت و در جریان آغاز گفت و گوی سه جانبه بین اردوغان، فون درلاین و چارلز میشل رییس شورای اروپا، هیچ چوکی برای فون درلاین به عنوان رئیس کمیسیون اروپا تعبیه نشده بود.

 برای رئیس کمیسیون اروپا در مذاکرات با اردوغان چوکی گذاشته نشد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2021
برای رئیس کمیسیون اروپا در مذاکرات با اردوغان چوکی گذاشته نشد

نخست وزیر ایتالیا به پرسشی در مورد "تحقیر" فون درلاین در مذاکرات چند روز گذشته آنکارا، اردوغان را یک دیکتاتور توصیف کرد.
وی به خبرنگاران گفت: من قطعا با رفتار اردوغان با فون درلاین موافق نیستم. معتقدم رفتار مناسبی نبود و بسیار متاسفم از تحقیری که فون درلاین مجبور به تحمل آن شد. یک نفر باید با این - بیایید آنچه که هستند صدایشان کنیم- دیکتاتورها صریح برخورد کند.
درهمین حال، وزارت خارجه ترکیه به گفته‌های وی به آدرس رئیس جمهور این کشور واکنش نشان داده و سفیر ایتالیا در انقره را احضار کرد تا درمورد این گفته ها توضیح دهد.
مذاکرات در مورد پیوستن کامل ترکیه به اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۵ آغاز شد. با این حال، روابط میان بروکسل و آنکارا در طول سال ۲۰۲۰ به دلیل اختلاف های طولانی، دچار چالش‌هایی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала