کاهش تحویل واکسین آسترازنکا به اروپا

© AP Photo / Siphiwe SibekoFILE - In this Wednesday, June 24, 2020 file photo, a volunteer receives an injection at the Chris Hani Baragwanath hospital in Soweto, Johannesburg.
FILE - In this Wednesday, June 24, 2020 file photo, a volunteer receives an injection at the Chris Hani Baragwanath hospital in Soweto, Johannesburg.  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2021
عضو شوید
رسانه‌ها از کاهش تحویل واکسین شرکت بریتانیایی-سویدنی آسترازنکا در اتحادیه اروپا خبر می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، اسناد که در اختیار روزنامه فایننشال تایمز قرار گرفته حاکی از آن است که شرکت داروسازی بریتانیایی-سویدنی آسترازنکا تقریباً نیمی از واکسین ضدکرونا را در این هفته به کشورهای اتحادیه اروپا تحویل می‌دهد.

سازمان صحی جهان: امکان دارد لخته شدن خون با آسترازنکا ربط داشته باشد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2021
سازمان صحی جهان: امکان دارد لخته شدن خون با آسترازنکا ربط داشته باشد

طبق گزارش، این شرکت قصد دارد 1.3 میلیون دوز واکسین ضدکرونا را به کشورهای اتحادیه اروپا و همچنان ایسلند و ناروی تحویل دهد.

در اواسط ماه مارچ سال جاری، شرکت بریتانیایی-سویدنی گفته بود که 2.6 میلیون دوز را به اتحادیه اروپا تحویل می‌دهد. این روزنامه می‌گوید، در عین حال، این شرکت در برنامه خود (تحویل 70 میلیون دوز در ربع دوم) تغییر نمی‌آورد.

آژانس دارویی اروپا، پس از بررسی اطلاعات تکمیلی در مورد واکسین آسترازنکا، روز چهارشنبه اعلام کرد که مزایای آن بیش از خطرات مرتبط با آن است، اما احتمال وجود ارتباط بین واکسیناسیون و وقوع بسیار نادر عوارض ترومبوآمبولیک در بیماران را تأیید کرد.

پیشتر برخی کشورهای اتحادیه اروپا از جمله اتریش، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا و شماری دیگر استفاده از واکسین آسترازنکا را به دلیل گزارش های مربوط به موارد لختگی خون پس از تزریق واکسین تعلیق کردند. آژانس دارویی اروپا پس از بررسی و تحقیقات بر روی موارد گزارش شده، تاثیرگذاری و ایمنی این واکسین را تایید کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала