بایدن: شاهزاده فیلیپ "پسر فوق‌العاده‌ی" بود

© AP Photo / Charles Dharapakبایدن: شاهزاده فیلیپ "پسر فوق‌العاده‌ی" بود
بایدن: شاهزاده فیلیپ پسر فوق‌العاده‌ی بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2021
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در پیامی توییتری درگذشت شاهزاده فیلیپ را تسلیت گفت.

 به گزارش اسپوتنیک، جوبایدن، رئیبس جمهور ایالات متحده آمریکا در پیامی به مناسبت درگذشت شاهزاده فیلیپ، همسر ملکه الیزابت دوم را "پسر فئق‌العاده" نامید.

شاهزاده فیلیپ  در سال 2020 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2021
گذر عمر شاهزاده فیلیپ به روایت تصویر

رئیس جمهور بایدن گفته است شاهزاده فیلیپ "زندگی خارق العاده ای" داشته است و در ادامه افزوده است: «اول از همه، من و جیل و کل دولت، درگذشت شاهزاده فیلیپ را به علیاحضرت ملکه الیزابت دوم تسلیت می گوییم. او انسان بزرگی بود. او، می دانید ، خدمت مادام العمر او به بریتانیا و کل کشورهای مشترک المنافع برای یک مدت طولانی و طولانی 99 ساله برای همه قابل مشاهده بود. او هرگز سرعت خود را کم نکرد - که من این را تحسین می کنم. 

پیش از این دونالد ترامپ و باراک اوباما روسای جمهور سابق آمریکا درگذشت شاهزاده فیلیپ را تسلیت گفتند.

شاهزاده فیلیپ، همسر ملکه الیزابت دوم جمعه نهم آپریل، در 99 سالگی (دو ماه مانده تا رسیدن به صد سالگی)  درگذشت.

شاهزاده فیلیپ در سال 1947 با شاهدخت الیزابت، پنج سال پیش از آن که ملکه بریتانیا شود، ازدواج کرد. او طولانی‌ترین دوره را به عنوان همسر سلطنتی در تاریخ بریتانیا سر کرد.

فیلیپ، 10 جون سال 1921 میلادی در جزیره یونانی کورفو به دنیا آمد. اندرو، پدر فیلیپ، شاهزاده یونان و دانمارک، پسر کوچکتر شاه جورج اول یونانی‌ها بود و مادرش آلیس که شاهدخت باتنبرگ خوانده می‌شد، دختر لرد لوئیس مونتباتن و نواده ملکه ویکتوریا بود.

بسیاری از کسانی که ادای احترام کرده‌اند، دوک را به خاطر فعالیتش در طرح‌‍‌هایی برای کمک به جوانان و وقف زندگی خود در جهت آرمان‌های مختلف مربوط به خدمات عمومی، تحسین کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала