تخریب منازل مسکونی، مکتب و کلینیک در انفجار تونل طالبان در فاریاب

© 209 Shaheen Corpsکشته شدن سه عضو ارشد گروه طالبان در فاریاب
کشته شدن سه عضو ارشد گروه طالبان در فاریاب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2021
عضو شوید
منابع امنیتی ولایت فاریاب می‌گویند در پی انفجار یک تونل حفر شده توسط طالبان در ولسوالی قیصار این ولایت، بیش از 30 منزل مسکونی، مسجد و کلینک و همچنین 30 دوکان غیر نظامیان تخریب شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "آوا افغانستان" عبدالکریم یورش سخن‌گوی پولیس فاریاب می‌گوید، طالبان از مدتی بدین سو یک تونل که در حدود صد متر طول داشته را با استفاده از منازل مسکونی مردم به استقامت قوماندانی امنیه ولسوالی قیصار حفر کرده بودند که عصر روز گذشته، با انفجار مواد جاسازی شده در آن و بر اثر تحرکات نیروهای امنیتی و دفاعی، 9 طالب مسلح کشته و 3 تن دیگر آنان نیز شدیدآ زخم برداشته‌اند.

گروه طالبان در یورش شان بر نیروهای دولتی در ولایت فاریاب ۱۲ کشته دادند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2021
کشته شدن 3 فرمانده و ده‌ها جنگجوی طالبان در فاریاب

به گفته‌ی او، نیروهای امنیتی از حفر تونل آنان آگاهی حاصل نمودند، سپس یک خندق را از داخل قوماندانی امنیه کندنکاری و آن را از آب پر کردند و زمانی که آب بر تونل رخنه کرد، طالبان فکر نمودند که بر چاه سپتیک و هدف که می‌خواستند، رسیدند؛ سپس حفر کاری را توقف داده، مواد کارگذاری‌شان را انفجار دادند و بعد از انفجار دیدند که در حدود سه متر عقب دیوار خارج قوماندانی امنیه قیصار، انفجار صورت گرفته است.

یورش گفت که در این انفجار به نیروهای امنیتی و دفاعی هیچ نوع آسیبی نرسیده اما به افراد ملکی خسارات هنگفت مالی وارد شده است. تعداد 30 منزل مسکونی، یک باب مکتب و کلنیک و 30 باب دوکان در بازار ولسوالی قیصار ویران شده است.

قیصار از ولسوالی‌های ناامن ولایت فاریاب به شمار می‌رود که طی یک سال اخیر، شاهد حملات خونین به نیروهای امنیتی و مردمان ملکی بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала