سازمان بهداشت جهانی: توزیع واکسین در جهان به شکلی «تکان‌دهنده» نامتوازن است

© AFP 2023 / World Health Organizationسازمان بهداشت جهانی: توزیع واکسین در جهان به شکلی «تکان‌دهنده» نامتوازن است
سازمان بهداشت جهانی: توزیع واکسین در جهان به شکلی «تکان‌دهنده» نامتوازن است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2021
عضو شوید
مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در کنفرانسی خبری از توزیع نامتوازن واکسین در جهان بین کشورهای فقیر و غنی انتقاد و آن را «تکان‌دهنده» توصیف کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت از آنچه «عدم توازن تکان‌دهنده» در توزیع واکسین کرونا در بین کشورهای فقیر و ثروتمند خواند، انتقاد کرد.

تدروس ادهانوم روز جمعه در کنفرانسی خبری گفت: همچنان عدم توازنی تکان دهنده در توزیع جهانی واکسین وجود دارد. به طور میانگین در کشورهای پردرآمد، تقریباً از هر چهار نفر یک نفر واکسین کووید-۱۹ را دریافت کرده، در حالی که در کشورهای کم‌درآمد یکی از بین بیش از ۵۰۰ نفر واکسین دریافت کرده است.

 این نهاد جهانی مدتهاست خواستار توزیع عادلانه واکسین کرونا در جهان شده است. سازمان جهانی بهداشت طرح کواکس را که با هدف تامین واکسین برای کشورهای فقیر راه‌اندازی شده، تحت نظر دارد.

طبق این طرح، تاکنون بیش از ۳۸ میلیون دوز برای حدود ۱۰۰ کشور دنیا فرستاده شده است. این در حالی است که هدف تعیین شده دستکم ۱۰۰ میلیون دوز تا پایان ماه مارچ (ماه میلادی گذشته) بود.

ادهانوم در این خصوص گفت: امیدواریم در ماه‌های اپریل و می به این هدف دست پیدا کنیم.

کواکس امیدوار است بیش از دو میلیارد دوز واکسین را به مردم ۱۹۰ کشور در کمتر از یک سال تحویل دهد.

یادآوری می کنیم، که دبیرکل سازمان ملل متحد هم اخیراً بار دیگر از تولید و توزیع ناعادلانه واکسن کرونا انتقاد کرد. «آنتونیو گوترش» در توییتی نوشت: «هیچکدام از بخش‌های پاسخ جهانی به همه‌گیری کرونا از تولید و توزیع واکسن گرفته تا حمایت از کشورهای در حال توسعه، آنچنان که لازم است، پیش نمی‌رود».

 وی در ادامه نوشت: «ما فقط با یک اقدام جسورانه به این دوره وحشتناک پایان خواهیم داد و بهبودی پایدار و فراگیر را شروع خواهیم کرد».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала