آمریکا: تحریم ها علیه ایران هرگز لغو نخواهد شد

© Fotolia / Andreykrآمریکا: تحریم ها علیه ایران هرگز لغو نخواهد شد
آمریکا: تحریم ها علیه ایران هرگز لغو نخواهد شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2021
عضو شوید
یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید حتا درصورت بازگشت (برجام) تمام تحریم ها علیه ایران لغو نخواهد شد .

به گزارش اسپوتنیک، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در صحبت با خبرنگاران اعلام کرد که  این‌کشور حتی در صورت بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نیز، تحریم ها علیه ایران را لغو نخواهد کرد.

 این مقام آمریکایی گفت ایالات متحده فقط در صورت بازگشت ایران به اجرای مفاد این توافقنامه، حاضر خواهد بود تحریم های اعمال شده پس از خروج خود از برجام را لغو کند.

بایدن تحریم ها علیه ایران را تمدید کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2021
بایدن تحریم ها علیه ایران را تمدید کرد

وی اعلام کرد: "این به معنای لغو همه تحریم ها زیرا حتی در صورت مطالعه دقیق برجام تحریم های قانونی وجود دارد ،... طبق برجام ایالات متحده می تواند به خاطر تروریسم و ​​نقض حقوق بشر تحریم هایی را اعمال  کند."

به گفته وی ، ایالات متحده باید "جزئیات" تحریم های اعمال شده را "بررسی کرده" و تصمیم بگیرد که کدام یک از تحریم ها را حذف و کدام را حفظ کند.

جلسه کمیسیون مشترک برجام به طور حضوری در سطح مدیران سیاسی این هفته در وین برگزار شد.

توافق هسته‌ای ایران و قدرت های بزرگ جهان که به آن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم گفته می‌شود، سال 2015 میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان منعقد شد. برپایه این توافق، در برابر محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور لغو یا تعلیق شد.

هشتم ماه می سال 2018 ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهورپیشین  امریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدیدی علیه تهران را نیز اعمال  می کند و به دنبال آن تحریم های واشنگتن علیه ایران احیا و تشدید شدند.  حالا دولت بایدن می خواهد به برجام بازگردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала