خلیل‌زاد دوباره با رئیس جمهور غنی دیدار کرد

© @https://twitter.com/ARG_AFGخلیل‌زاد در یک روزدوبار با رئیس جمهور غنی دیدار کرد
خلیل‌زاد  در یک روزدوبار با رئیس جمهور غنی دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2021
عضو شوید
زلمی خلیل‌زاد، فرستادۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان که صبح امروز شنبه به کابل آمد، تاکنون دوبار با رییس‌جمهور غنی دیدار کرده‌است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ی ارگ، دیدار نخست، پیش از چاشت امروز صورت گرفت که رییس‌جمهور و خلیل‌زاد دوبه‌دو گفت‌وگو کرده‌اند؛ اما نشست دومی پس از چاشت امروز انجام شد که در آن هیئت همراه خلیل‌زاد و مقام‌های حکومت افغانستان به‌شمول معاون نخست و دوم رییس‌جمهور غنی نیز حضور داشته‌اند.

دیدار اشرف غنی با زلمی خلیلزاد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2021
دیدار اشرف غنی با زلمی خلیلزاد

ارگ ریاست‌جمهوری می‌گوید که در دیدار دومی، روی نشست «قریب‌الوقوع» ترکیه، چارچوب زمانی این نشست و نهایی‌سازی فهرست شرکت‌کننده‌گان این نشست گفت‌وگو شده‌است. 

سفر خلیل‌زاد به کابل در آستانۀ برگزاری نشست ترکیه صورت می‌گیرد؛ نشستی که به‌گفتۀ منابع قرار است در شانزدهم ماه اپریل برگزار شود و در آن دربارۀ نظام آیندۀ افغانستان و ختم جنگ تصمیم گرفته شود. 

خلیل‌زاد، پیش از چاشت امروز با عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی نیز دیداری داشت. 

دفتر رسانه‌های شورای عالی مصالحۀ ملی می‌گوید که در این دیدار آقای خلیل‌زاد تأکید کرده‌است که ایالات متحده و جهان خواهان تسریع روند صلح استند.

گفتنی است نشست استانبول قرار است تا چند روز آینده در مورد صلح افغانستان برگزار شود. همچنان قرار است در این نشست روی آینده‌ی سیاسی و انتقال قدرت در افغانستان گفت‌وگو و تصمیم گرفته شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала