چین، شرکت علی‌بابا را بیش از دو میلیارد دالر جریمه کرد

© REUTERS / Aly Song/Filesمقامات چين، شرکت علی بابا، غول تجارت آنلاین را به اتهام سوء استفاده از موقعیت بالای خود 18.2 میلیارد یوان معادل 2.78 میلیون دالر جریمه کردند.
مقامات چين، شرکت علی بابا، غول تجارت آنلاین را به اتهام سوء استفاده از موقعیت بالای خود 18.2 میلیارد یوان معادل 2.78 میلیون دالر جریمه کردند. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2021
عضو شوید
مقامات چين، شرکت علی بابا، غول تجارت آنلاین را به اتهام سوء استفاده از موقعیت بالای خود 18.2 میلیارد یوان معادل 2.78 میلیون دالر جریمه کردند.

 

به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های دولتی چین امروز شنبه (10 آپریل) سال 2021 اعلام کردند مقامات این کشور شرکت علی بابا غول تجارت آنلاین را به اتهام سوء استفاده از موقعیت بالای خود 18.2 میلیارد یوان برابر با 2.78 میلیارد دالر جریمه کردند.

بنابر اعلام خبرگزاری شینهوا این جریمه به دنبال تحقیقی که از ماه دسامبر در مورد علی بابا آغاز شد اعمال شده است.

تعیین شرایط جدید از سوی چین برای بنیانگذار شرکت علی بابا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2021
تعیین شرایط جدید از سوی چین برای بنیانگذار شرکت علی بابا

این مبلغ که چهار درصد از درآمدهای علی‌بابا در سال 2019 به شمار می‌آید، بالاترین مبلغ جریمه‌ای است که در تاریخ چین صادر شده است.

اداره تنظیم مقررات بازار چین گفت تحقیق و تفحص‌هایی که از ماه دسامبر گذشته در جریان بود نشان می‌دهد که علی بابا از سال 2015 با منع کردن از تاجران خود از استفاده از سایر پلتفورم‌های تجارت الکترونیک از سلطه خود بر بازار سوء استفاده کرده است.

این اداره خاطرنشان کرد اقدامات علی‌بابا ضمن نقض قوانین ضد انحصاری چین، چرخش آزادانه کالا را مختل کرده و به منافع تاجران لطمه می‌زند.

علی بابا، یک شرکت تجارت الکترونیک چینی است. وب‌سایت علی بابا در سال 1999 توسط جک ما تاسيس شد. هدف از راه‌اندازی، این بود که تولیدکنندگان چینی بتوانند با خریداران خارج از کشور ارتباط برقرار کنند. این شرکت در سال 2016 توانست شرکت وال‌مارت را پشت سر بگذارد و عنوان بزرگ‌ترین خرده‌فروشی دنیا را از آن خود کند. این شرکت در بیش از 200 کشور فعالیت می‌کند و به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های اینترنتی دنیا شناخته می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала