دیدار حنیف اتمر با زلمی خلیلزاد

© Ministry of Foreign Affairs of Afghanistan (MFA) دیدار حنیف اتمر با زلمی خلیلزاد
دیدار حنیف اتمر با زلمی خلیلزاد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2021
عضو شوید
وزارت امور خارجه افغانستان از دیدار وزیر خارجه این کشور با فرستاده ای ویژه ای امریکا خبر داد. 
دیدار اشرف غنی با زلمی خلیلزاد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2021
دیدار اشرف غنی با زلمی خلیلزاد

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان امروز یکشنبه ۲۲ حمل ۱۴۰۰ نوشت: محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه با زلمی خلیلزاد نمایندۀ خاص وزارت خارجهٔ امریکا برای صلح افغانستان و هیأت همراه‌شان، امروز ملاقات کرد.
این وزارت افزوده است، که در این دیدار، دو طرف درباره آمادگی‌ها برای برگزاری گفتگوهای صلح در ترکیه صحبت نمودند و در مورد ترکیب مذاکره‌کنندگان، دستور کار نشست، طرح صلح جمهوری اسلامی افغانستان، و برآیند نشست ترکیه بحث و تبادل نظر کردند.
در ادامه خبرنامه این وزارت آمده است، که اتمر درباره اجماع روبه‌گسترش ملی در مورد طرح صلح جمهوری اسلامی افغانستان صحبت نموده، نقش کشورهای منطقه و جهان را در موفقیت پروسهٔ صلح امر حیاتی دانست. وی گفت که اجماع بی‌سابقه‌یی منطقه‌یی و جهانی که در کنفرانس قلب‌آسیا – پروسهٔ استانبول در راستای تأمین آتش‌بس، توافق سیاسی همه‌شمول، حفظ دستاوردهای نظام و جلوگیری از نفوذ تروریستان در افغانستان شکل گرفت، باید تقویت گردیده، در راستای موفقیت پروسهٔ صلح به کار گرفته شود.
در پایان این خبرنامه آمده است، که دو طرف ضمن تأکید بر اهمیت اجماع ملی، منطقه‌یی و جهانی، ابراز امیدواری کردند که در نشست ترکیه روی اصول اساسی راه حل سیاسی و آتش‌بس توافق صورت گیرد.

یادآوری می کنیم، که زلمی خلیلزاد فرستاده ای ویژه امریکا برای افغانستان از دیروز تاکنون با رهبران سیاسی و رئیس جمهور افغانستان دیدار کرده است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала