Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پایان‌ ال‌کلاسیکوی جذاب و بارانی با بُرد‌ رئال؛ تا زیدان باشد بارسا نفس راحت نمی‌کشد

© REUTERS / ALBERT GEAرئال مادرید
رئال مادرید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2021
عضو شوید
رئال مادرید در بازی حساس و مهم لالیگا رقیب دیرینه‌اش بارسلونا را در هم کوبید تا صدرنشین شود.

به گزارش اسپوتنیک؛ در حساس‌ترین بازی فوتبالی لالیگا امشب دو تیم رئال مادرید و بارسلونا در ورزشگاه آلفردو دی‌استفانو به مصاف هم رفتند که ال‌کلاسیکوی هفته 30 لیگ اسپانیا با برتری 2-1 رئالی‌ها به فرجام رسید.

در این بازی پر برخورد با آنکه همه آمارها نقش بالای بارسا را نشان می‌داد ولی این رئال بود که در نیمه اول بهتر از فرصت‌های خود سود برد و دوبار دروازه ترشتگن را شود.

ابتدا روی پاس لوکاس واسکز از سمت راست در دقیقه 13 کریم بنزما با پشت پای زیبا توپ را وارد تور کرد در حالی‌که ترشتگن به توپ رسیده بود ولی کاری از دست‌اش بر نیامد.

پس از این گل تیم کومان سراپا حمله شد ولی بی ثمر بود زیرا دفاع رئال مانع گل‌زنی شد و سرانجام خطای بازیکنان مهمان روی وینسیوس جونیور سبب شد تا داور ضربه آزاد اعلام کند و آنرا تونی کروس ضربه زد که با برخورد به پشت پدری راهی دروازه شد و جوردی آلبا به ظن بیرون زدن، آنرا وارد گل نمود تا حساب کار 2-0 شود.

نیمه اول با وجود برتری محسوس بارسا درنهایت با همان دو گل به سود رئال خاتمه یافت.

در نیمه دوم بازی بار دیگر بارسا سراپا حمله شد ولی کار به جایی نبرد اما این تیم در نهایت در دقیقه 60 مزد تلاش‌های خود را گرفت جایی که جوردی آلبا پاس فرستاد و گریزمن برای جاگذاشتن میلیتائو مدافع رئال پرید و حرکتی را انجام داد تا مینگوئزا صاحب توپ شود و این مدافع جوان نیز با بیرون پای راست به توپ ضربه زد و به زیبای هرچه تمام دروازه کورتوا را گشود و حساب کار را به حداقل رساند.

یک دقیقه بعد رئال فرصت جبران را داشت، که وینی بار دیگر روی پاس زیبای مندی خواست زمینه ساز شوتی برای بنزما شود اما آلبا کمی بی دقت عمل کرد و دفع ناقص او سبب شد توپ به تیرک دروازه خورده و برگردد.

در ادامه کار مربیان دست به تعویض بازیکنان شان زدند که شاهد تغییر 4 بازیکن در دو تیم بودیم.

تلاش بارسا همچنان در زمان باقی مانده روی دروازه رئال بیشتر بود ولی کار به جایی نمی‌برد و رئال نیز بارها تا امر گل‌زنی به دروازه بارسا نزدیک شد.

کاسمیرو با خطا روی منگوئزا در دقیقه 90 به دلیل دریافت کارت زرد دوم، از زمین بازی اخراج شد و داور ضربه آزاد گرفت که ضربه زیبای مسی را کورتوا عالی در اختیار گرفت و نگذاشت گلی به ثمر برسد.

با وجود ده نفره شدن رئال و ضربه بازیکن بارسا که به تیرک دروازه خورد، در ادامه توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد و بازی با حساب 2-1 به سود کهشانی‌ها خاتمه یافت و تونی کروس لقب بهترین بازیکن زمین را گرفت.

این برای اولین بار پس از سال 2008 است که رئال مادرید برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در دو ال‌کلاسیکوی فصل به برتری دست می‌یابد. رئال بازی رفت را 3-1 به برتری رسیده بود.

گفتنی‌ست که رئال مادرید با این برتری 66 امتیازی شد و ضمن هم امتیاز شدن در صدر جدول، به دلیل بازی رو در رو با اتلتیکو، صدرجدول لالیگا را در اختیار گرفت.

اکنون اتلتی با 66 امتیاز در رده دوم است و بارسلونا با تحربه شکست در بازی رفت و برگشت مقابل رئال، در امتیاز 65 ماند و سوم شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала