امریکا راکت های خطرناک فرسوده بالستیک دارد

© AP Photo / Senior Airman Ian Dudley/Vandenberg Air Force Baseراکت Minuteman III
راکت Minuteman III - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2021
عضو شوید
امریکا بیش از نیم قرن است که راکت های بالستیک قاره پیمای منسوخ شده دارد و آنها را تخریب نمیکند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه "نشنال اینترست" متخصص پیتر هوسی برای منافع ملی طی مقالۀ از حامیان برنامه افزایش عمر مفید راکت های بالستیک Minuteman III انتقاد کرد و به لزوم اجرای پروژه ایجاد راکت های بازدارنده استراتژیک هستوی جدید (GBSD) اشاره کرد.

روش امریکا برای از بین بردن راکت های کروز روسیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2021
روش امریکا برای از بین بردن راکت های کروز روسیه 

به گفته وی، راکت های Minuteman III قبلاً در اواخر دهه 90 و اپریل سال 2000 در امریکا دو بار ارتقا یافته اند دور استهلاک آنها را تا سال 2030 افزایش دهند. این متخصص گفت: "متأسفانه دیگر نمی توان عمر راکت های Minuteman III را افزایش داد."

تمام سیستم این راکت ها باید بهبود یابد: زیربنا، قومانده و کنترل و پایگاه صنعتی راکت های مینیتومن باید عوض شود.

پیش از این، معاون لوی درستیز مشترک نیروهای مسلح امریکا، جنرال جان هایتن توضیح داد که راکت های شصت ساله قدیمی امریکا طی ده سال دیگر از هم می پاشد. این ایده توسط رئیس قوماندانی استراتژیک ایالات متحده امریکا، دریادار چارلز ریچارد منتشر شده است. در این مقاله آمده است: هر دو آنها تأكید كردند كه اگر ارتش امریكا مدرن نشود ، سیستم كنونی راکت های Minuteman III کاملا زنگ خواهد زد.

پیش از این در خبرها آمده بود که بنا به استناد به سندی از سازمان دافع راکتی ایالات متحده، امریکا قصد دارد به دلیل ظهور سلاح های مافوق صوت در روسیه، نرم افزار دفاع ضد راکتی خود را مدرنیزه کند.

ارتش امریكا در مورد لزوم تسریع در این روند به دلیل تحولات جدید رقیبان توافق دارند زیرا هر مرحله از معرفی اجزای جدید از 24 تا 36 ماه به طول می انجامد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала