بازگشت شاهزاده هری برای خاکسپاری پدربزرگش به انگلیس

© AP Photo / Kirsty WigglesworthПринц Гарри в Лондоне
Принц Гарри в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2021
عضو شوید
شاهزاده هری، نواسه ملکه انگلیس برای شرکت در مراسم خاکسپاری پدربزرگش به لندن برمی‌گردد.

 به گزارش اسپوتنیک، روزنامه The Sun می‌نویسد که شاهزاده هری، برای شرکت در مراسم خاکسپاری پدر بزرگش ، دوک ادینبورگ شاهزاده فیلیپ به انگلیس برمی‌گردد.

شاهزاده انگلیس به محض ورود، به مدت ده روز باید قرنطینه شود. اگر آزمایش ویروس کرونای وی منفی بود، این مدت می تواند به پنج روز کاهش یابد. با این حال، شاهزاده انگلیس می تواند در مراسم خداحافظی شرکت کند، زیرا طبق فرمان دولت، کسانی که از خارج از کشور آمده اند می توانند "در مراسم تشییع جنازه اعضای خانواده و دوستان شرکت کنند".

شاهزاده هری و مگان مارکل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.06.2020
شاهزاده ویلیام از شاهزاده هری خواست که به خانه برگردد

خاطر نشان شده است که هری در کاخ کنزینگتون اقامت خواهد داشت.

پیش ازاین گزارش شد که شاهزاده هری قرار است به تنهایی به لندن برود و همسرش مگان او را همراهی نخواهد کرد. رسانه‌های بریتانیا نوشته‌اند که مگان به دلیل بارداری و نگهداری از فرزندشان امکان حضور در مراسم را نخواهد داشت.

گفتنی است حضور شاهزاده هری در لندن، نخستین دیدار او با خانواده‌ سلطنتی پس از مصاحبه جنجالی همسرش مگان مارکل در آمریکاست. مگان که از یک سال پیش به همراه همسرش از خاندان سلطنتی جدا شده و در آمریکا سکونت گزیده است، در مصاحبه‌ای از برخی رفتارهای آزاردهنده و نژادپرستانه با خودش در دربار بریتانیا خبر داده بود.

مراسم خاکسپاری شاهزاده فیلیپ، شوهر الیزابت دوم، ملکه انگلیس که در روز جمعه در سن 99 سالگی درگذشت، در روز شنبه آینده 17 آپریل در کاخ باکینگهام برگزار خواهد شد.

محل دفن قلعه ویندزور و محل مراسم یادبود، کلیسای سنت جرج تعیین شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала