ترامپ: واکسن کرونا باید به پاس تلاش‌ من «ترامپسن» نامگذاری شود

© Carlos Barriaترامپ: بایدن حق ندارد ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کند
ترامپ:  بایدن حق ندارد ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2021
عضو شوید
رئیس جمهور سابق آمریکا خود را مسئول طراحی و تولید چند واکسن COVID-19 دانسته و می‌گوید باید آنها را «ترامپسن – ترکیبی از نام خودش و واکسن» نامید.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  The Independent دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده  اخیرا در یک سخنرانی در جمع بزرگ‌ترین حامیان مالی حزب جمهوری‌خواه، درباره تلاش دولتش برای ساخت واکسن کرونا پیشنهاد نموده که به پاس خدمات و تلاش وی برای ساخت این دارو، واکسن کرونا را ترکیبی از نام خودش و واکسن "ترامپسن" نامگذاری  کنند.

ترامپ با سایت جدید خود برگشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2021
ترامپ با سایت جدید خود برگشت

ترامپ به حاضرین گفته است فردی که او «آقا» خطابش می‌کرد، به نزدش آمده و گفت که واکسن‌ها باید «ترامپسن» خوانده شوند.

رئیس جمهور سابق آمریکا به عنوان یکی از دلایل این نام‌گذاری، به عملیات ماموریت برق‌آسا، طرح دولت ایالات متحده برای طراحی و تولید سریع واکسن‌های کووید اشاره کرد.

تنها یکی از واکسن‌هایی که اکنون به تایید اداره غذا و داروی ایالات متحده رسیده و توسط مدرنا تولید می‌شود از طرف ماموریت عملیات برق‌آسا بودجه کامل دریافت کرده است.

دونالد ترامپ روز شنبه همچنین به دکتر آنتونی فاوچی، متخصص ارشد  حمله کرد؛ چرا که در آغاز شیوع این بیماری عالم‌گیر علیه پوشیدن ماسک صورت توصیه کرده و بعد در ماه‌های اخیر ‌گفته است که «پنج» ماسک به صورت بزنید.

این اولین بار نیست که ترامپ از دکتر فاوچی انتقاد می‌کند، فردی که معمولا نظرش با رئیس جمهور سابق درباره کووید متفاوت بود و اولین بار هم نبود که ترامپ سعی داشت در زمینه تولید واکسن برای خود اعتبار بخرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала