رسانه: اسرائیل تأسیسات هسته ای ایران را بمباران کرد

© AFP 2023 / Henghameh Fahimiرسانه: اسرائیل تأسیسات هسته ای ایران را بمباران کرد
رسانه: اسرائیل تأسیسات هسته ای ایران را بمباران کرد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2021
عضو شوید
برخی رسانه های غربی اسرائیل را عامل انفجار اخیر در سایت هسته ای ایران دانسته اند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه، اعلام کرد که حادثه در سایت هسته ای نطنز ایران در اثر انفجار برنامه ریزی شده از سوی اسرائیل رخ داده است.

امریکا هفته آینده پیشنهادی برای انجام مذاکره با ایران ارائه می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2021
امریکا هفته آینده پیشنهادی برای انجام مذاکره با ایران ارائه می‌کند

روز گذشته سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد، که در بخشی از شبکه برق تاسیسات غنی سازی شهید احمدی روشن "نطنز" حادثه ای رخ داده است.

پیشتر شبکه شبکه دولتی "کان" اسرائیل به نقل از منابع اطلاعاتی اعلام کرد که گویا اسرائیل پشت حادثه انفجار روز گذشته در تاسیسات نطنز قرار دارد. گفته می شود که موساد در حمله سایبری به نطنز دست داشته است.

سپس یک منبع آگاه که اسمش فاش نشده، به روزنامه "نیویورک تایمز"، دست داشتن اسرائیل در این انفجار را تائید کرد. این روزنامه نوشت که قطع برق در تاسیسات نطنز در اثر "انفجار با دقت برنامه ریزی شده" رخ داده است. منابع اطلاعاتی امریکایی و اسرائیلی به این روزنامه اعلام کردند که در این افجار " اسرائیل نقش داشته است".

نیویورک تایمز در ادامه نوشته است روشن نیست که آیا حمله به نطنز با اطلاع دولت بایدن صورت گرفته یا اسرائیل مستقلا اقدام به چنین عملی کرده است.

از سوی دیگر تاثیر این حمله بر مذاکرات هسته‌ای نیز روشن نیست. ایران اعلام کرده است که این حمله "بی‌پاسخ" نمی‌ماند، اما توضیح بیشتری درباره اقدامات احتمالی خود نداده است.

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، اختلال در شبکه توزیع برق مجتمع غنی‌سازی نطنزرا یک "حرکت مذبوحانه و تروریسم هسته‌ی" نامید و حق جمهوری اسلامی برای حق اقدام علیه عاملان، آمران و مباشران این کار را محفوظ دانست. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала