زلمی خلیل‌زاد پس از دیدار با رهبران افغانستان کابل را ترک کرد

© Photo / AMB Zalmai Khalilzad زلمی خلیل‌زاد پس از دیدار با رهبران افغانستان کابل را ترک کرد
 زلمی خلیل‌زاد پس از دیدار با رهبران افغانستان کابل را ترک کرد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2021
عضو شوید
فرستادۀ ویژۀ ایالات متحده برای افغانستان، پس از چهار روز دیدار با رهبران این کشور، کابل را ترک کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، سفارت امریکا در کابل در یک خبرنامه امروز (دوشنبه، ۲۳ حمل) می‌گوید که زلمی خلیل‌زاد، فرستادۀ ویژۀ ایالات متحده پس از چهار روز دیدار با رهبران افغان، کابل را ترک کرد.

آغاز دور تازه سفر زلمی خلیل‌زاد به کشورهای منطقه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2021
آغاز دور تازه سفر زلمی خلیل‌زاد به کشورهای منطقه

خبرنامه می‌افزاید که آقای خلیل‌زاد در جریان دیدراش از کابل، دربارۀ آماده‌گی‌ها به نشست استانبول، با مقام‌های حکومتی، چهره‌های سیاسی و نماینده‌گان جوانان و زنان رایزنی کرد.

در ادامۀ خبرنامه آمده‌است که او در جریان دیدارهایش، تأکید کرد که حضور کامل زنان و اقلیت‌ها در روند صلح، برای یک راه حل پایدار به بحران افغانستان، ضروری است.

بر بنیاد خبرنامه، خلیل‌زاد در جریان دیدارهایش یک "دید مشترک" را دربارۀ اهمیت نشست استانبول، دریافت کرده‌است.

روز گذشته، منابعی در ریاست‌جمهوری گفتند که خلیل‌زاد به رییس‌جمهور غنی آجندای نشست ترکیه را شریک ساخته‌است و تمامی طرف‌ها برای شرکت در نشست ترکیه آماده‌گی گرفته‌اند. اما؛ طالبان می‌گویند که تا اکنون برای شرکت در نشست ترکیه تصمیم‌های رهبری این گروه نهایی نشده‎اند.

در همین حال منابع نزدیک به طالبان می‌گویند که این گروه برای حضور ۴۵ تا ۹۰ روزه نیروهای امریکایی پس از ماه می در افغانستان، خواهان رهایی هفت هزار زندانی و بیرون کشیده شدن نام‌های رهبران شان از فهرست سیاه سازمان ملل متحد هستند – درخواستی که به‌گونۀ جدی از سوی امرالله صالح، معاون نخست رییس‌جمهور غنی رد شد.

او در سخنرانی‌ در یک گردهمایی مردم کوهدامن در کابل، رهایی زندانیان طالبان را اشتباه خواند و گفت که دیگر این اشتباه تکرار نخواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала