افزایش صادرات هرات به کشور های خارجی

© https://twitter.com افزایش صادرات هرات به کشور های خارجی
 افزایش صادرات هرات به کشور های خارجی   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2021
عضو شوید
صادرات هرات به کشور های خارجی به بیش از 75 میلیون دالر در سال رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، مسئولان در اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات ‌می‌گویند که در جریان سال گذشته‌ی خورشیدی (1399) به ارزش 75 میلیون و 800 هزار دالر امریکایی محصولات زراعتی، حیوانی و صنعتی به خارج از کشور صادر شده است.

آتش سوزی در گمرک هرات  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2021
بازگشایی شاهراه‌های هرات – اسلام‌قلعه و هرات – تورغندی

محمد رفیع رحمانی، آمر اجرائیه‌ی این اتاق امروز (دوشنبه، 23 حمل) به روزنامه اطلاعات روز گفت که در سال 1398 خورشیدی صادرات هرات به 70 میلیون دالر امریکایی رسیده بود.

آقای رحمانی همچنان گفت که گیاهان طبی، میوه‌های خشک، محصولات حیوانی و صنعتی از هرات به مقصد کشورهای خاورمیانه، عربی، ترکیه و اروپا صادر شده است.

به‌گفته‌ی او، در سال 1399 خورشیدی گیاهان طبی به ارزش 40 میلیون دالر امریکایی به کشورهای خارجی صادر شده است و در مقایسه به سال قبل آن، 92 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

کرابیه، زیره، تخم هندوانه و پسته، مهم‌ترین اقلام گیاهان طبی و زراعتی هرات شمرده می‌شود.

مسئولان در اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات می‌گویند که تقاضا برای خریداری گیاهان طبی در بازارهای خارجی به پیمانه‌ی زیادی وجود دارد.

این مسئولان می‌افزایند که قالین، گلیم، زعفران، میوه‌های خشک، مشروبات غیرالکلی و انرژی‌زا، پشم و کشمیره از مهم‌ترین اقلام صادراتی هرات است.

سال گذشته به‌دلیل شیوع کرونا بازارها برای چندین ماه به‌روی محصولات زراعتی افغانستان متوقف شده بود و به همین خاطر میزان صادرات هرات افزایش بیشتری پیدا نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала