باشنده‌گان ولسوالی سنگ‌تخت و بندر ولایت دایکندی با هزینۀ شخصی‌شان یک مرکز صحی می‌سازند

© @https://twitter.comباشنده‌گان ولسوالی سنگ‌تخت ولایت دایکندی با هزینۀ شخصی‌شان یک مرکز صحی می‌سازند
باشنده‌گان ولسوالی سنگ‌تخت ولایت دایکندی با هزینۀ شخصی‌شان یک مرکز صحی می‌سازند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2021
عضو شوید
باشنده‌گان روستای «سیاه‌چوب» ولسوالی سنگ‌تخت و بندر ولایت دایکندی یک مرکز صحی را تهداب‌گذاری کرده‌اند که با هزینۀ شخصی‌ خود می‌سازند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، مسئولان ریاست صحت‌ دایکندی می‌گویند که این دومین مرکز صحی‌ست که با هزینۀ‌ شخصی مردم در این ولسوالی ساخته می‌شود. اسحاق‌علی درمان، رئیس صحت دایکندی هنگام تهداب‌گذاری این مرکز صحی پشتی‌بانی باشنده‌گان این ولایت را از بخش صحی ستایش می‌کند و می‌گوید که تاکنون 7 مرکزی درمانی در دایکندی با پول مردم ساخته شده است.

قتل یک دختر جوان به دست پدرش در دایکندی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.04.2021
رعد و برق جان یک باشنده دایکندی را گرفت

در سال گذشته هم یک عالم دین در روستای میراثی این ولسوالی‌ با هزینۀ شخصی خود یک مرکز صحی ساخت که هم‌اکنون بیماران بسیاری برای درمان به این مرکز مراجعه می‌کنند.

هم‌چنان سال گذشته باشنده‌گان روستاهای «چهاراسپان» و «صدخانه» ولسوالی شهرستان دایکندی نیز با هزینۀ شخصی‌شان یک مرکز صحی را تهداب‌گذاری کرده‌اند.

رئیس صحت دایکندی می‌گوید که در این ولایت 140 مرکز صحی فعال است، اما 40 مرکز آن ساختمان ندارد.

دایکندی از ولایت‌های دورافتاده، دشوارگذر، محروم و توسعه‌نیافته در مرکز افغانستان است. باشنده‌گان این ولایت هم‌واره از بی‌مهری و بی‌توجهی حکومت مرکزی شکایت دارند و در سال‌های پسین آنان خود آستین بالازده جاده، مرکز صحی، مکتب، مسجد و پُل و پُل‌چک را با پول شخصی‌شان ساخته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала