حیات: طالبان می‌خواهند نظام کنونی را همانند حکومت داکتر نجیب‌الله، سرنگون سازند

© Photo / Kmicحیات: طالبان می‌خواهند نظام کنونی را همانند حکومت داکتر نجیب‌الله، سرنگون سازند
حیات: طالبان می‌خواهند نظام کنونی را همانند حکومت داکتر نجیب‌الله، سرنگون سازند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2021
عضو شوید
ضیاالحق امرخیل، والی ننگرهار می‌گوید که در روند صلح، نباید نهادهای امنیتی به معامله گرفته شوند.

حیات‌الله حیات، سرپرست وزارت امور داخله امروز دوشنبه (12، اپریل)، می‌گوید که طالبان می‌خواهند نظام کنونی را همانند حکومت داکتر نجیب‌الله، سرنگون سازند. 

او که در یک گردهمایی پشتیبانی از جمهوریت در شهر جلال‌آباد ولایت ننگرهار سخن می‌زد، می‌گوید که سازمان‌های استخباراتی کشورهای منطقه می‌خواهند تا حکومت مورد علاقۀ خود شان را در افغانستان، حاکم سازند. 

طالبان: ترکیب هیئت  وآجندای شرکت درنشست ترکیه هنوز زیر بررسی است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2021
طالبان: ترکیب هیئت و آجندای شرکت درنشست ترکیه هنوز نهایی نشده

او افزود: "ما نمی خواهیم که همانند رهبران پیشین، تاریخ تکرار شود. دشمنان می خواهند که تاریخ دوران داکتر نجیب، تکرار شود و این یک خواب است و ما نیروهای امنیتی داریم".

در همین حال، ضیاالحق امرخیل، والی ننگرهار و شماری از باشنده‌گان این ولایت می‌گویند که در روند صلح، نباید نهادهای امنیتی به معامله گرفته شوند. 

او افزود: "از همه بیشتر، شما قربانی داده‌اید و پسران تان را به صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی، فرستاده‌اید و این‌ها استند که امنیت مردم را می‌گیرند".

عبدالرووف شپون، عضو مجلس نماینده‌گان از ولایت ننگرهار می‌گوید: "بر طالبان صدا می‌زنیم که چه برنامه دارید و شما چه می‌خواهید، این را واضح سازید. ما از بین بردن نظام و امنیت را نمی‌خواهیم".

به‌گفتۀ مقام‌های محلی، در این گردهمایی پشتیبانی از جمهوریت و نیروهای امنیتی، شمار بزرگی از باشنده‌گان ولسوالی‌های ننگرهار نیز آمده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала