غنی: جای بسا خوشی است که پروژه های میلیارد افغانیگی به بهره برداری می‌رسد

© "https://twitter.com/ARG_AFGغنی: جای بسا خوشی است که پروژه های میلیاردی به بهره برداری می‌رسد
غنی: جای بسا خوشی است که پروژه های میلیاردی به بهره برداری می‌رسد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2021
عضو شوید
رئیس جمهور 28 پروژه‌ی راه‌سازی و بهسازی شهری را در 15 ولایت کشور افتتاح کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ی ارگ، رئیس جمهور اشرف غنی امروز (دوشنبه، 23 حمل) 28 پروژه‌ی راه‌سازی و بهسازی شهری را در 15 ولایت کشور افتتاح کرد.

این پروژه‌ها شامل سرک شورابک ـ سپین‌بولدک در قندهار، سرک شرن – هده‌ی انگور در پکتیکا، سرک دانش الی پل مغان در کاپیسا، سرک ارملک – لامان در بادغیس، پل کمپنی در کابل، سرک حلقوی کابل، سرک کامه الی برکاشکوت در کنر و سرک ده صلاح الی شاشان در بغلان می‌شود.

همچنان سرک شبرغان الی سرپل در ولایت‌های جوزجان و سرپل، سرک داخلی شهر تالقان در تخار، سرک لین دوم کابل – لوگر در لوگر و سرک داخل شهر فراه نیز شامل این ۲۸ پروژه می‌شود.

افزون بر این‌ها، پروژه‌های پارک لوجستیکی میدان‌شهر در میدان‌وردک، آپارتمان عودت‌کنندگان در ساحات کوه قورغ و شهرک مموزی شهر کابل، پارک تفریحی صیاد در کاپیسا، سرک‌های سنگفرش در موسهی کابل، راه‌رو مقابل مسجد عیدگاه در کابل و کانال انتقال آب در تایمنی شهر کابل نیز امروز توسط رییس‌جمهور غنی افتتاح شد.

همچنان آقای غنی پروژه‌های ترمینل چهارآسیاب در کابل، راه‌رو سنگفرشی در داخل شهر چاریکار پروان و پل پاچا، پل شنیه، سرک قرغه، پل مکروریان، حصه‌ی اول پارک‌های صنعتی و سرک‌های چهارراهی قلعه‌ی نجارا الی چهارراهی سرور کائنات و سرور کائنات الی سه راهی خواجه بغرا در کابل را نیز افتتاح کرد.

متباقی این پروژه‌ها شامل بهسازی زیربناهای قسمت الف گذر بگرامی ناحیه بیست‌ودوم، فامیلی‌های نساجی بگرامی ناحیه‌ی هشتم، بلاک اول و سوم ناحیه‌ی دوازدهم، گذر بیست‌وچهار ناحیه‌ی دوازدهم، رحمان مینه‌ی ناحیه‌ی هشتم، کلوله پشته‌ی ناحیه‌ی چهارم، گذر پانزده ناحیه‌ی سیزدهم می‌شود که در کابل موقعیت دارد.

رئیس ‌جمهور غنی در هنگام افتتاح این پروژه‌ها ارزش مجموعی آن‌ها را حدود 25 میلیارد افغانی عنوان کرد.

از سویی هم، آقای غنی در بخشی از صحبت‌هایش بر حفظ و مراقبت از این پروژه‌ها تأکید کرد و گفت که اگر از آن‌ها نگهداری نشود، سرمایه‌گذاری بر این پروژه‌ها «ضایع» می‌شود.

او افزود: «برای حفظ و مراقبت این‌ها (پروژه‌های انکشافی) اقدامات اساسی [باید] صورت گیرد.»

از سویی هم، رییس‌جمهوری کشور تأکید کرد که در حفظ و مراقبت مشکلات اساسی وجود دارد و باید این مشکلات توسط بخش‌های مختلف حکومت حل شود.

این پروژه‌ها درحالی افتتاح می‌شود که حکومت هفته‌ی سوم ماه جاری خورشیدی (حمل 1400) را هفته‌ی راه‌سازی و بهسازی شهری نام‌گذاری کرده است. قرار است 16 هفته‌ی آینده نیز به مناسبت افتتاح پروژه‌های انکشافی در سایر نقاط کشور نام‌گذاری شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала