فعالیت بیش از نُه هزار فارم مرغ‌پروری در کشور

© Fotolia / Walaiporn Yotharatمرغ و لبنیات ایرانی در روسیه
مرغ و لبنیات ایرانی در روسیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2021
عضو شوید
وزارت زراعت و مالداری از فعالیت بیش از 9 هزار فارم پرورش مرغ در کشور خبر داده می‌گوید در این فارم‌ها مرغ‌های تخمی، گوشتی و تکثیری پرورش داده می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، طبق اعلام وزارت زراعت، مالداری و آبیاری، در سراسر کشور نُه هزار و 247 فارم بزرگ و کوچک مرغ‌پروری فعالیت می‌کند. در این فارم‌ها مرغ‌های تخمی، گوشتی و تکثیری پرورش داده می‌شود.

براساس آمارهای ریاست احصاییه و معلومات وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، این فارم‌ها شامل سه‌ هزار و 520  فارم مرغ‌های تخمی، پنج‌ هزار و 723 فارم مرغ‌های گوشتی و چهار فارم مرغ‌های تکثیری می‌شوند.

فارم پرورش موفقیت آمیز شتر مرغ در هرات - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.09.2017
فارم پرورش موفقیت آمیز شتر مرغ در هرات

وزارت زراعت گفته است که کابل با داشتن دو هزار و 73 فارم، بیش‌ترین فارم‌های پرورش‌ مرغ‌های تخمی را دارد. پس از کابل، ولایت‌های پکتیا، لوگر و هرات نیز فارم مرغ‌های تخمی دارند.

طبق اعلام وزارت زراعت، بیش‌تر فارم‌ مرغ‌های گوشتی در ولایت قندهار قرار دارند و تعداد آن به یک ‌هزار و 100 فارم می‌رسد.

وزارت زراعت می‌گوید که در ولایت‌های ننگرهار، فاریاب، بلخ، فراه، هرات و لغمان نیز فارم‌ مرغ‌های گوشتی وجود دارد. تعداد فارم‌ پرورش مرغ‌های تکثیری انگشت‌‌شمار اند و چهار فارم در ولایت‌های قندهار و بلخ قرار دارند.

معلومات وزارت زراعت نشان می‌دهد که میزان تولید گوشت مرغ در جریان سال گذشته‌ خورشیدی، به 261 هزار و 48 ‌تُن رسیده است و بیش‌تر آن در ولایت‌های کابل، هرات، ننگرهار، تخار، قندهار، بلخ، هلمند و فراه تولید شده است.

کابل با تولید 47هزار و 110 تُن، در صدر ولایت‌های عمده‌ تولیدکننده‌ گوشت مرغ قرار دارد.

وزارت زراعت می‌گوید که افغانستان در سکتور مرغداری به خودکفایی نزدیک شده و در حال حاضر ظرفیت تولید گوشت مرغ در سطح کشور، سالانه به بیش از 260هزار تُن می‌رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала