قتل یک جوان سیاه‌پوست به دست پولیس امریکا

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر قتل یک جوان سیاه‌پوست به دست پولیس امریکا
قتل یک جوان سیاه‌پوست به دست پولیس امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2021
عضو شوید
پولیس امریکا با شلیک به راننده 20 ساله یک موتر باعث تصادف و مرگ او شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل رویترز، پولیس امریکا با یک شلیک در نزدیکی شهر مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا، محل قتل «جورج فلوید»، به یک مرد سیاه‌پوست ۲۰ ساله شلیک کرد ه و او را به قتل رساند و یکبار دیگر خیابان‌ها به صحنه اعتراضات ضد خشونت و نژادپرستی پولیس تبدیل شد.
درهمین حال، در پی این حادثه، ده‌ها معترض که به وضوح خشمگین و ناراحت بودند با در دست داشتن بنری که روی آن نوشته شده بود «عدالت برای جورج فلوید» با پلیس ضد شورش درگیر شدند.

در شهر قتل جورج فلوید، پولیس  به یک مرد شلیک کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.12.2020
در شهر قتل جورج فلوید، پولیس به یک مرد شلیک کرد

بسته گان او، گفته اند که این جوان «دونته رایت» بوده و ۲۰ سال داشته است.
پولیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که ماموران موتر رایت را به دلیل تخلف رانندگی متوقف می‌کنند و متوجه می‌شوند که حکم بازداشت وی صادر شده بوده است. به ادعای آن‌ها، وقتی پلیس تلاش می‌کند وی را بازداشت کند، او به داخل خودروی خود بازمی‌گردد.
طبق گزارش‌ها، با فرا رسیدن شب، چند صد معترض اطراف اداره پلیس حومه که صدها مامور پلیس با لباس ضد شورش از آن محافظت می‌کردند، جمع شدند. پلیس به سمت جمعیت معترضان نارنجک صوتی و گاز اشک‌آور شلیک کرد. برخی از معترضان هم به دو خودروی پلیس حمله و به سمت آن‌ها سنگ پرتاب کردند و روی آن‌ها پریدند.
در اواخر ماه می سال 2020، پس از کشته شدن جورج فلوید شهروند امریکایی آفریقایی به دست پولیس، در مینیاپولیس و برخی شهرهای دیگر امریکا و سپس در چندین کشور جهان اعتراضات و تظاهرات مردمی علیه خشونت پولیس و نژادپرستی بر پا شد. در ویدیوی منتشر شده مربوط به صحنه برخورد پولیس با جورج فلوید نشان می‌دهد که ماموران پولیس به دست او دست بند زده اند و یکی از نیروهای پولیس نیز زانوی خود را روی گردن او گذاشته و فشار می‌دهد، جورج فلوید نیز می‌گوید که نمی‌تواند نفس بکشد. در نهایت این اتفاق منجر به کشته شدن جورج فلوید می‌شود. پس از آغاز ناآرامی ها 4 تن از نیروهای پولیس اخراج شدند و یکی از آنها متهم به قتل شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала