گفت‌وگوی نماینده‌ سازمان ملل با غنی، عبدالله و نادری روی نشست استانبول

© Photo / V.MARTIN گفت‌وگوی نماینده‌ی سازمان ملل با غنی، عبدالله و نادری روی نشست استانبول
 گفت‌وگوی نماینده‌ی سازمان ملل با غنی، عبدالله و نادری روی نشست استانبول  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2021
عضو شوید
نماینده‌ خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان با رییس‌جمهور غنی، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی و سعادت منصور نادری، وزیر دولت در امور صلح به‌گونه‌ جداگانه دیدار کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، دیبرا لاینز، نماینده‌ خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان با رییس‌جمهور غنی، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی و سعادت منصور نادری، وزیر دولت در امور صلح به‌گونه‌ جداگانه دیدار کرده است.

​هیأت معاونیت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) امروز (دوشنبه، ۲۳ حمل) در رشته‌تویتی گفته است که طرف‌ها در این دیدارها روی برگزاری نشست استانبول، طرح صلح دولت افغانستان و آخرین تحولات و پیشرفت‌ها در روند صلح بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

یوناما افزوده است که خانم لاینز در دیدار با رییس‌جمهور غنی بر نیاز فوری ختم خشونت‌ها در نتیجه‌ی یک توافق سیاسی تأکید کرده است. همچنان او در دیدار با وزیر دولت در امور صلح گفته است که صدای زنان، جوانان، قربانیان و جامعه‌ی جهانی در روند صلح باید شنیده شود.

در همین حال، شورای عالی مصالحه‌ی ملی با نشر خبرنامه‌ای گفته است که نماینده‌ی خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان با عبدالله در کاخ سپیدار دیدار کرده است. دو طرف در این دیدار در مورد طرح صلح جمهوری اسلامی افغانستان و آمادگی‌ها برای نشست استانبول بحث و صحبت کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала