خلیلزاد خواستار اشتراک رهبران طالبان در نشست ترکیه شد

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadخلیلزاد خواستار اشتراک رهبران طالبان در نشست ترکیه شد
خلیلزاد خواستار اشتراک رهبران طالبان در نشست ترکیه شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2021
عضو شوید
فرستاده ویژه امریکا در امور افغانستان از طالبان می خواهد تا در نشست در ترکیه شرکت کنند.
وزارت خارجه ترکیه: نشست بین المللی صلح افغانستان تا تاریخ 26 اپریل پس افکنده شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2021
وزارت خارجه ترکیه: نشست بین المللی صلح افغانستان تا تاریخ 26 اپریل پس افکنده شد

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع از افغانستان می گوید، که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در افغانستان طالبان را به شرکت در نشست افغانستان در ترکیه فراخواند.

قرار است، که نشست صلح افغانستان در ترکیه در ماه اپریل برگزار شود. در همین زمان طالبان گفته اند، که اگر در 16 اپریل برگزار شود، آنها نمی توانند در آن شرکت کنند، شرکت آنها در کنفرانس در تاریخ های دیگر نیز سوال برانگیز است. یک منبع طالبان گفته است، که هیات آنها ممکن است چهار روز پس از تاریخ پیش بینی شده شرکت کند.

این منبع گفت: "زلمی خلیلزاد از طالبان خواسته است، که افزون بر اعضای دفتر (سیاسی طالبان) در قطر، باید دیگر رهبران ارشد این گروه ، هیاتی را به نشست در ترکیه بفرستد".

گفته می شود، که خلیل زاد می خواهد اعضای اصلی هیات رهبری طالبان در نشست ترکیه شرکت کنند و همچنین اصرار دارد که پسر بنیانگذار گروه طالبان، ملا یعقوب آخوند، که هم اکنون رئیس کمیسیون نظامی طالبان است، در این کنفرانس شرکت کند.

افزون بر این، زلمی خلیلزاد خواستار اشتراک ملا نقیب الله و معاون گروه طالبان سراج الدین حقانی شده است. 

یادآوری می کنیم، که پیش از این، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفته بود، كه نشست صلح درباره افغانستان در استانبول قرار است در ماه اپریل برگزار شود. عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی آشتی ملی افغانستان گفته است، که هیات شورا قصد دارد در این نشست شرکت کند. شبکه تلویزیونی طلوع نیوز، با اشاره به سخنان محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، گزارش داد، که طالبان تیمی از مذاکره کنندگان را برای شرکت در کنفرانس افغانستان تعیین کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала