عبدالله به طالبان: به ندای مردم گوش دهید و در ماه رمضان آتش‌بس کنید

© @Dr.AbdullahAbdullah/FB عبدالله: اراده قاطع برای صلح افغانستان وجود دارد
 عبدالله: اراده قاطع برای صلح افغانستان وجود دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2021
عضو شوید
رئیس شورای عالی مصالحه ملی در پیامی از گروه طالبان خواسته است که به احترام ماه مبارک رمضان، به ندای مردم پاسخ داده و دست از کشتار و خونریزی بردارند.

به گزارش اسپوتنیک، داکتر عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی در پیامی به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان گفته که مردم افغانستان در شرایطی به استقبال ماه مبارک رمضان می‌روند که کشور ما با بحران، خشونت، قتل و کشتار دست‌وپنجه نرم می‌کند.

غنی به طالبان:  به احترام ماه رمضان آتش‌بس کنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2021
غنی به طالبان: به احترام ماه رمضان آتش‌بس کنید

عبدالله گفته است که در ماه نیایش، طاعت و عبادت، مسلمانان و روزه‌داران حتا در مساجد و عبادت‌گاه‌ها احساس امنیت و آرامش نمی‌کنند. 

در پیام عبدالله آمده است که «در ماه مبارک رمضان، مسوولیت عالمان دین، روحانیون و متنفذان به مراتب بیشتر و سنگین‌تر می‌شود. آن‌ها می‌توانند با استفاده از منابر، مساجد و تکیه‌خانه‌ها، در روشنایی احکام دین مقدس اسلام و متون دینی، به تنویر افکار عمومی و همچنان محکومیت خشونت، تندروی، خون‌ریزی و جنایت بپردازند. زیرا همان طوری‌که علمای جهان اسلام به تکرار اعلام کرده‌اند: جنگ جاری در کشور مغایر احکام دین مقدس اسلام و ناروا است و هیچ توجیه دینی، انسانی و اخلاقی ندارد.»

او گفته که توقع ما از طالبان این است که به ندای مردم افغانستان پاسخ داده و به احترام ماه مبارک رمضان، آتش بس کرده و دست از خونریزی و کشتار بردارند. 

این در حالیست که طالبان پیش از این بارها، درخواست برای برقراری آتش بس را رد کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала