کشف گونه جدید کرونا با 34 جهش در آفریقا

© Depositphotos.com / Ralwelپزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند
پزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2021
عضو شوید
تیمی از دانشمندان در فرودگاهی در یکی از کشور های آفریقایی گونه جدید و نهایت جهش یافته ویروس کرونا را پیدا نموده انمد.

به گزارش اسپوتنیک، تیمی از دانشمندان که در قاره  آفریقا مشغول تحقیقات روی ویروس کرونا می باشند، گونه‌ جدیدی از ویروس کرونا را در نزد مسافران فرودگاه آنگولا کشف کردند که دارای 34 جهش - بیش از همه سویه های شناخته شده می‌باشد.

ناتوانی واکسن فایزر در برابر گونه آفریقایی ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2021
ناتوانی واکسن فایزر در برابر گونه آفریقایی ویروس کرونا

خاطر نشان می‌گردد که نوع جدیدی از ویروس کرونا در اواسط ماه فبروری در نزد گردشگرانی که از تانزانیا وارد این‌کشور شده اند  شناسایی شده است.

 کارشناسان می‌گویند: "ژنوم ویروس های یافت شده در آنها تقریباً یکسان بوده که توالی بسیار تغییر یافته از نژاد A را نشان می دهد."

گونه‌ی جدید ویروس کرونا به طور موقت A.VOI.V2 نامگذاری شده است. به گفته دانشمندان ، همه این جهش ها می توانند مقاومت ویروس را در برابر آنتی بادی ها و قدرت انتقال آن را افزایش دهند.

پاول ولچکوف ، رئیس آزمایشگاه مهندسی ژنومی روسیه در این خصوص می‌گوید اگر فردی خطر ابتلا به سویه آنگولا را داشته باشد، باید همچنان علیه COVID-19 واکسینه شود. "اگر تأثیر واکسن به طور شرطی 92 درصد باشد، نظر به تعداد جهش ها  در ویروس تأثیر واکسن شروع به کاهش می کند. بدانت معنی نیست که تأثیر واکسن صفر شود، بلکه  واکسن به میزان 85 یا 86 در صد عمل خواهد کرد.

این در حالی است که تحقیقات نشان می‌دهد که واکسن کرونای فایزر در برابر نوع آفریقای جنوبی کمتر موثر است. بدان معنی که گونه آفریقای جنوبی قادر است تا حدودی حفاظت واکسن را بی اثر کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала