گفت و گوی تیلیفونی پوتین با بایدن

© Sputnik / Алексей Дружинин /  مراجعه به بانک تصاویر گفت و گوی تیلیفونی پوتین با بایدن
گفت و گوی تیلیفونی پوتین با بایدن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2021
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه با رئیس جمهور امریکا گفت و گوی تیلیفونی انجام دادند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه و جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، گفت و گوی تیلیفونی انجام دادند. 

کاخ سفید با نشر خبرنامه ای نوشت، که بایدن و پوتین درباره شماری از مسائل منطقه ای و جهانی بحث و گفتگو کردند.

در این گفت و گو، بایدن و پوتین درباره هدف دو کشور برای پیشبرد گفتگو درباره ثبات استراتژیک و کنترل تسلیحات بحث و تبادل نظر کردند.

بایدن به پوتین گفته است، که ایالات متحده امریکا منافع اش را درباره هک شدن سایبری و دخالت در انتخابات دنبال می کند. 

کاخ سفید در پی گفتگوی دو رهبر نوشته است، که جو بایدن، رئیس جمهور امریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قصد خود را برای مذاکره در مورد ثبات استراتژیک تأیید کرده اند.

در خبرنامه کاخ سفید آمده است، که "آنها تعدادی از موضوعات منطقه ای و جهانی را مورد بحث قرار دادند، از جمله قصد ایالات متحده و روسیه برای گفتگو در مورد ثبات استراتژیک در مورد تعدادی از مسائل کنترل تسلیحات و تهدیدهای امنیتی در حال ظهور بر اساس تمدید پیمان استارت 3".
سرویس مطبوعاتی کاخ سفید روز سه شنبه گفت، جو بایدن نگرانی خود را از افزایش "ناگهانی" ارتش روسیه در کریمه و مرز با اوکراین از طریق تیلیفون به ولادیمیر پوتین ابراز کرد.
در این بیانیه آمده است: "رئیس جمهور بایدن بر تعهد تزلزل ناپذیر ایالات متحده در حمایت از حاكمیت و تمامیت ارضی اوكراين تأكيد كرد و از تجمع ناگهانی ارتش روسیه در کریمه و مرز با اوکراین ابراز نگرانی کرد".

کاخ سفید افزوده است، که بایدن "از رئیس جمهور روسیه خواسته است، که تنش ها را کاهش دهد".

یادآوری می کنیم، که کریمه پس از همه پرسی در مارچ 2014 ، که 96.77٪ از رای دهندگان جمهوری کریمه و 95.6٪ از ساکنان سواستوپول ، طرفدار پیوستن به روسیه بودند، به یک منطقه روسیه تبدیل شد. اوکراین هنوز کریمه را متعلق به خود می داند. رهبران روسیه بارها اظهار داشتند که ساکنان کریمه به طور دموکراتیک ، مطابق کامل با قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل، به اتحاد با روسیه رای دادند. به گفته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، مسئله کریمه "سرانجام بسته شد".

ادامه دارد ... 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала