بعد از خروج ناتو و امریکا، القاعده به افغانستان برمی‌گردد؟

© AFP 2023بعد از خروج ناتو و امریکا، القاعده به افغانستان برمی‌گردد؟
بعد از خروج ناتو و امریکا، القاعده به افغانستان برمی‌گردد؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2021
عضو شوید
واشنگتن معتقد است که پس از خروج نیروهای امریکایی و ناتو، القاعده تلاش خواهد کرد که به افغانستان برگردد.

به گزارش اسپوتنیک، یک مقام ارشد دولت ایالات متحده به خبرنگاران اظهار کرده است: "ارزیابی فعلی اطلاعات ما این است که القاعده پس از عقب نشینی نیروهای امریکایی و ائتلاف بین المللی از افغانستان ممکن است اعلام حضور کند. این یک تهدید واقعی است که باید رفع شود. آنچه در عراق آموخته ایم این است که ما به یک نیروی اطلاعاتی و نظامی در منطقه احتیاج داریم، تا در صورت احیا القاعده، بتوانیم با آن مقابله کنیم."

زمان دقیق خروج نیروهای امریکایی از افغانستان اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2021
زمان دقیق خروج نیروهای امریکایی از افغانستان اعلام شد

این درحالیست که ساعات پیش سخنگوی ریاست جمهوری امریکا اعلام کرده است که روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تا ماه می آغاز و الی یازده ماه سپتمبر خاتمه می‌یابد.
این مقام ارشد آمریکایی اضافه کرد: «ما مدت‌ها می‌دانیم که نیروهای نظامی چالش‌های سیاسی داخلی افغانستان را حل نخواهد کرد».
وی گفت: «برآورد واضح درباره بهترین مسیر پیش رو آن است که بر روند صلح در حال انجام با طالبان تمرکز انجام شود و نیروهای آمریکایی به عنوان برگه چانه‌زنی در این گفت‌وگوها نباشد».
این مقام ارشد آمریکایی گفت: «آمریکات عمیقا به تعامل با دولت افغانستان ادامه خواهد داد و چشمان خود را از تهدیدهای تروریستی بر نخواهیم داشت».
این مقام آمریکایی گفت: «الان سال 2001 نیست بلکه 2021 بوده و تهدید تروریستی در تعدادی از کشورها و قاره‌ها وجود دارد.
وی درباره تاریخ 11 سپتامبر 2021 گفت که این ضرب الاجل به هیچ شرطی وابسته نیست و تا تاریخ مذکور خروج از افغانستان انجام خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала