پاسخ طالبان به درخواست آتش بس در ماه رمضان: جنگ ادامه خواهد داشت

© AP Photo / Hussein Sayedپاسخ "طالبان" به درخواست آتش بس در ماه رمضان: جنگ ادامه خواهد داشت
پاسخ طالبان به درخواست آتش بس در ماه رمضان: جنگ ادامه خواهد داشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2021
عضو شوید
گروه طالبان به درخواست عالمان ديني افغانستان و شماري از شخصيت هاي سياسي اين کشور براي آتش بس در ماه مبارک رمضان پاسخ رد داده و گفته اند که جنگ اين گروه در ماه رمضان نيز ادامه خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک، ذیبح الله مجاهد، یکی از سخنگویان گروه طالبان، در واکنش به خواسته ها برای قطع خونریزی و جنگ در ماه مبارک رمضان اعلام کرد که تغییری در عملیات نظامی این گروه در ماه مبارک رمضان ایجاد نشده و جنگ ادامه خواهد داشت.

غنی به طالبان:  به احترام ماه رمضان آتش‌بس کنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2021
غنی به طالبان: به احترام ماه رمضان آتش‌بس کنید

این در حالی است که محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان روز گذشته در یک پیام ویدیویی به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان، از گروه طالبان خواست تا به این ماه مبارک احترام گذاشته خشونت و دشمنی را کنار بگزارند.

عالمان دینی افغانستان نیز در خطبه های نماز جمعه و شماری از شخصیت های سیاسی کشور در بیانیه های خود به مناسبت ماه مبارک رمضان از گروه طالبان خواسته بودند که آتش بس اعلام کند و به جنگ در این ماه پایان دهد.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان با انتشار پیامی به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان از مخالفان مسلح خواسته بود تا دست از جنگ و مزدوری بیگانگان برداشته و به برکت این ماه مبارک، به ندای صلح و آشتی لبیک بگویند.

در همین حال یک روز قبل از فرارسیدن این ماه گروه طالبان با حمله سنگین به یک پایگاه اردو در ولسوالی شاه ولی کوت ولایت کندهار دست کم 16 نفر را کشتند و 7 نفر دیگر را زخمی کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала