کرونا در افغانستان/ ثبت 128 مورد جدید و مرگ 3 نفر در شبانه‌روز گذشته

© Photo / Ministry of Public Health of Afghanistanبرای مراقبت از بیماران کرونا تیم های صحی سیار ایجاد گردیده است
برای مراقبت از بیماران کرونا تیم های صحی سیار ایجاد گردیده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2021
عضو شوید
طبق آمار رسمی این وزارت، در شبانه‌روز گذشته 8 بیمار مبتلا به کرونا در کشور بهبود یافته‌اند. شمار بهبودیافتگان به 52 هزار و 13 نفر رسیده‌است.

 به گزارش اسپوتنیک، بر اساس آمار رسمی وزارت صحت که امروز (سه شنبه، 24 حمل) منتشر شد، در شبانه‌روز گذشته 128 بیمار جدید کرونایی در کشور شناسایی شده‌اند که با این حساب تعداد کل بیماران کووید-19 در کشور به 57 هزار و 492 تن رسید‌ه‌‌است. طی روزهای اخیر این بلندترین آمار ابتلا در یک روز است.

پزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2021
کشف گونه جدید کرونا با 34 جهش در آفریقا

براساس این آمار در 24 ساعت گذشته سه مورد فوتی ناشی از کرونا ثبت شده است. شمار مجموعی فوتی‌های ناشی از کووید- 19 در افغانستان به دو هزار و 532 نفر رسیده‌است.

طبق آمار رسمی این وزارت، در شبانه‌روز گذشته 8 بیمار مبتلا به کرونا در کشور بهبود یافته‌اند. شمار بهبودیافتگان به 52 هزار و 13 نفر رسیده‌است.

این در حالی است که اخیرا بیش از 70 مورد مثبت نوع جهش‌یافته ویروس کرونا نیز در افغانستان شناسایی شده‌است. وزارت صحت عامه می‌گوید، نوع جهش یافته به گردش است.

همزمان کارشناسان صحی درباره شیوع موج سوم کرونا در کشور هشدار می‌دهند.

بر پایه گزارش‌ها تاکنون چندین نوع جهش‌یافته ویروس کرونا در بریتانیا، افریقای جنوبی، برازیل، هند، امریکا و برخی دیگر از کشورها شناسایی شده و این امر، نگرانی‌ها درباره احتمال ناکارآمدی واکسین‌های ساخته‌شده در برابر این ویروس‌های جدید را افزایش داده‌است.

برخی کشورها با موج‌های سوم و چهارم کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و این امر، فشار شدیدی را بر کادر درمان وارد کرده و در کشورهایی مانند برازیل، ناظران درباره خطر فروپاشی کامل کادر درمان و ناتوانی مراکز صحی در برابر این فشار سنگین، هشدار داده‌اند.

در همین حال، در افغانستان واکسیناسیون کرونا با واکسین هندی در افغانستان جریان دارد.

براساس آمار وزارت صحت عامه از آغاز واکسیناسیون کرونا در افغانستان تاکنون بیش از صد هزار نفر واکسین دریافت کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала