ارگ: به زودی غنی و بایدن در مورد خروج نظامیان از افغانستان گفتگو خواهند کرد

© Photo / M.Naderiبرکناری دو مقام ارشد دولتی پس از پیوستن به تیم اتمر
برکناری دو مقام ارشد دولتی پس از پیوستن به تیم اتمر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2021
عضو شوید
مشاور رئیس جمهور می گوید که قرار است در همین نزدیکی اشرف غنی و جو بایدن، در مورد طرح خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، گفتگو کنند.

به گزارش اسپوتنیک، وحید عمر، مشاور رئیس جمهور و رئیس اداره ارتباطات عامه و استراتژیک ریاست‌ جمهوری در توییترش نوشته که رئیس جمهور آمریکا به ‌زودی با رئیس ‌جمهور غنی گفت‌وگو و جزئیات طرح خروج نظامیان این کشور را از افغانستان، با وی شریک می‌کند.

رئیس‌جمهور غنی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2021
نشست استانبول/ محور صحبت تلفنی غنی با وزیر امور خارجه آمریکا

عمر گفته است که حکومت افغانستان و آمریکا در گذشته به ‌صورت مکرر روی خروج نیروهای خارجی از افغانستان بحث کردند. 

مشاور رئیس جمهور نوشته است که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان از دو دهه به این طرف، با روحیه‌ بالا از مردم افغانستان دفاع می‌کنند و در حال حاضر ۹۸ درصد عملیات‌، به‌صورت مستقلانه از سوی این نیروها، انجام می‌شود.

او همچنین گفته که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در آینده نیز توانایی کامل انجام عملیات‌ مستقلانه را خواهند داشت.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که رسانه های آمریکایی شب گذشته، از مقام‌هایی که از برنامه جو بایدن آگاه هستند، گزارش داد که خروج نیروهای امریکایی تا بیستمین سالیاد حملات 11 سپتامبر 2001 تکمیل خواهد شد.

این در حالیست که مطابق توافقنامه ای که قبلا بین خلیلزاد و طالبان در دوحه امضا شده بود، باید تمامی نظامیان خارجی تا ماه می افغانستان را ترک کنند.

طالبان پیش از این هشدار داده بودند در صورتی که نیروهای خارجی در مهلت تعیین‌شده افغانستان را ترک نکنند، از نظر این گروه تخطی از توافق‌نامه‌ دوحه تلقی می‌شود و آنان حملات بر این نیروها را از سر خواهند گرفت.

این گروه به تازگی نیز گفته است تا زمانی که نیروهای خارجی از افغانستان خارج نشوند، آنان در هیچ نشستی که در آن در مورد افغانستان تصمیم گرفته شود، شرکت نمی‌کند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала