بالا رفتن قیمت مواد خوراکی در ماه مهمانی خدا + ویدیو

© Sputnik / Zakarya Safariبالا رفتن قیمت مواد خوراکی با آغاز ماه مبارک رمضان
بالا رفتن قیمت مواد خوراکی با آغاز ماه مبارک رمضان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2021
عضو شوید
با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، باشندگان پایتخت از بالا رفتن قیمت مواد خوراکی شکایت دارند.

بازار پر جمع و جوش و خرید شهروندان برای ماه مبارک رمضان
بلندگوهای کراچی‌داران بازار کابل از نرخ و کیفیت داد می‌زنند و مشتری را برای خرید جذب می‌کنند.


ترکاری، لبنیات، گوشت، خرما و میوه‌ی تازه بازار اش داغ‌تر از قبل است و کابلیان برای خرید با فروشندگان چانه می‌زنند.

گل‌احمد احمدی- شهروند: متاسفانه همه ساله با نزدیک شدن ماه مبارک رمضان بدلیل عدم کنترول مارکیت از سوی شهرداری کابل نرخ‌ها بالا می‌روند، در همه‌ی موارد نرخ‌ها بالا می‌رود، ترکاری، خوارکه باب و شیرینی باب همه بالا می‌‎روند که ای موضوع بر می‌گردد به اینکه حکومت و یا شهرداری از فروشندگان شهر کابل نظارت نمی‌کنند و این خود یکی از دلایل عمده‌ی بالا گرفتن نرخ مواد خوراکه است. بجای اینکه در ماه مبارک رمضان نرخ‌‎ها پایین بیایند و تخفیف داشته باشند بلکه قیمت‌تر نیز می‌شوند.

حاجی محمد باقر – شهروند : در ماه مبارک رمضان تاجران قیمت اجناس را بالا می‌برند، ولی تاجران قیمت را بالا ببرند دکانداران مجبور می‌شوند که قیمت بخرند. در هر جنس فیصدی اش بالا می‌رود مثلا جنس 30 افغانیگی 5 فیصد بالا می‌رود و در بعضی از اجناس تا 10 فیصد و 15 فیصد نیز بر نرخ افزود می‌شود.
متاسفانه در افغانستان ما به همین روال رواج شده است در ماه مبارک رمضان اجناس قیمت شوند ولی مردم می‌گویند که در ممالک دیگر قیمت اجناس بخاطر ماه مبارک رمضان پایین می‌آید و برای خریداران تخفیف داده می‌شود.

سید نورالدین -  شهروند: قیمت تمام چیز بالاست، ما وقتی از مارکیت هم خریداری می‌کنیم هم قیمت حساب می‌کنند و حتا می‌گویند که همین طور است دلت می‌خری دلت نمی‌خری الله اکبر، گران شدن قیمت مواد خوراکی و سایر نیازهای شهروندان در ماه مبارک رمضان تبدیل به فرهنگ شده است و طی این سال‌ها  از جانب ادارات مسئول هیچ اقدامی در خور ستایش صورت نگرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала