شلاق زدن یک زن در بزرگترین شهر فرهنگی افغانستان خبرساز شد + تصاویر

© Photo / Shahhussain Murtazawi FBشهر هرات
شهر هرات - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2021
عضو شوید
در یک کلیپ ویدیویی که در رسانه های اجتماعی دست به دست می شود، محکمه صحرایی یک زن به تصویر کشیده شده است. گفته می شود که این زن را اعضای گروه طالبان در یکی از ولسوالی های هرات مجازات می کنند.

در این کلیپ ویدیویی به نظر می رسد که یک مرد کهنسال عصا به دست، خانمی را به محل مجازات با خود می آورد. این مرد، برای این خانم با اعصایش، محل نشستن را نشان می دهد و یک مرد دستار به سر، به محل حضور میابد و در برابر چشمان ده ها مرد، با شلاق دست داشته اش به کوبیدن این زن آغاز می کند.

در لحظات ابتدایی ظاهراً به نظر می رسد که ضربات شلاق آنقدر شدید نیستند، اما با گذشته چند لحظه، هر ضربه از ضربه پیشتر، شدیدتر می شود. این ضارب پس از کوبیدن 14 شلاق، وسیله دست خود را به یک مرد دیگر می سپارد. این مردان که دستار انبوه به سر دارند، گفته می شود که اعضای گروه طالبان می باشند.

با کوبیدن شلاق های مرد دومی، فریاد این زن بلندتر می شود. این زن با ناله و فریاد می گوید که "خدایا توبه کردم، دیگر نمی کنم." اما تا هنوز معلوم نیست که این زن چه جرمی را انجام داده که زیر شلاق این مردان بی رحم قرار گرفته است. 

در این نوار تصویری همچنان دیده می شود که ده ها مرد، به شمول مردان مسلح، در اطراف محل مجازات تجمع کرده و به نظر می رسد که گویا برای تماشای یک سرگرمی گرد هم آمده اند.

نشر این نوار ویدیویی موجی از خشم و عصبانیت کاربران شبکه های اجتماعی افغانستان را برانگیخته است.

حیدر عادل یک تن از کاربران فیسبوک نوشته است: چقدر درد اور است كه مردان اين سر زمين ادعاى بلند از شجاعت و غرور مردى دارند و همه دور هم جمع ميشوند تا فرياد زنى را بشنوند و لذت ببرند كه او مادر است، او خواهر است و بالاخره او يك شهروند است و مانند تو مرد بى احساس و بى همه چيز حق انتخاب و حق زنده گى دارد. 

هرچند گفته می شود که این مجازات در منطقه زیر نفوذ طالبان صورت می گیرد اما تا حال این گروه، در این مورد واکنش نشان نداده است.

سید اعظمی گفته است: توحش و بربریت به اوج خود رسيده است.

جیلانی فرهاد، سخنگوی مقام ولایت هرات در این خصوص به اسپوتنیک گفت: که تا هنوز زمان و مکان دقیق این رخداد معلوم نشده است. او افزود که ظاهراً گفته می شود که این مجازات در ولسوالی اوبه این ولایت صورت گرفته است. فرهاد همچنان علاوه کرد، با توجه به فعالیت چندین گروه هنوز مشخص نیست که کدام بخش از طالبان این مجازات را انجام داده و تا حال هیچ یک از شاخه این گروه مسئولیت این مجازات را نپذیرفته است.

 مرسل جمال کاربری در توییتر گفته است: عدالت انسانیت عقل و شعور این جماعت کجاست که جمع شدند و شلاق زدن یک خانم را با لذت تماشا می کنند؟ چرا قیمت جهالت و باور های خرافاتی مردان را همیشه زن ها به قیمت جان, عزت و وقار شان بپردازند؟؟ 
 سید عظیم کبرزایی، عضو مجلس نمایندگان از هرات دراین رابطه توضیح داد که از لهجه این افراد معلوم می شود که باشندگان مناطق شرقی هرات باشند. کبرزایی علاوه کرد که احتمالاً این رخداد در هفته گذشته صورت گرفته و نهادهای کشفی و استخباراتی در حال بررسی و تحقیق در مورد چگونگی این محکمه صحرایی هستند.

در همین حال ناهید فرید، نماینده مردم هرات در مجلس نمایندگان در رابطه  به شکنجه شدن این زن در صفحه کاربری توییتر نوشته که «اِعمال خشونت‌ علیه یک زن بی‌دفاع و بی‌پناه در ولسوالی اوبه ولایت هرات مایه‌ی تأثر و تالم ما گشت. گروهی از جاهلان زمان، ددمنشانه، زنی را مورد اذیت و شکنجه قرار می‌دهند و گروهی جاهل‌تر این نمایش تراژیک را به تماشا می‌نشینند.»

خانم فرید در ادامه افزود که نباید دست‌خوش این گمان باطل شد که طالب امروز، به‌جای شلاق دیروز، به زندگی مسالمت آمیز روی خواهد آورد؛ هرگز تازیانه جزء لاینفک طالب و ماهیت طالبانی است.

این شلاق چنان سنگین به نظر می رسد که قلب و گرده آدمی را از کار می اندازد. جای تأسف این است که چگونه انسان های درنده، حکم جاری می کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала