هشدار طالبان به امریکا: تا اول ما می افغانستان را ترک کنید

© REUTERS / Evgenia Novozheninaهشدار طالبان به امریکا: تا اول ما می افغانستان را ترک کنید
هشدار طالبان به امریکا: تا اول ما می افغانستان را ترک کنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2021
عضو شوید
طالبان امروز درباره لزوم خروج از افغانستان در چارچوب زمان‌بندی توافقنامه دوحه به امریکا هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد، یکی از سخنگویان گروه طالبان روز چهارشنبه(25 حمل) در توییتر اش نگاشته است که «امارت اسلامی افغانستان به دنبال خروج همه نیروهای خارجی از سرزمین ما در تاریخی است که در توافق‌نامه دوحه مشخص شده است. در صورت رعایت توافق نامه، راهی برای پرداختن به سایر موارد نیز پیدا خواهد شد».

تصمیم تغیر کرد؛ طالبان در هیچ کنفرانسی شرکت نمی‌کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2021
تصمیم تغیر کرد؛ طالبان در هیچ کنفرانسی شرکت نمی‌کنند

وی همچنان نوشته است که« اگر نیروهای خارجی نتوانند در تاریخ تعیین شده از کشور ما خارج شوند، مسلما مشکلات بیشتر خواهد شد و کسانی که نتوانسته اند توافقنامه را رعایت کنند مسئولیت آن را خواهند داشت».

این در حال است که روز گذشته واشنگتن پُست به نقل از منابع آگاه از برنامه های جو بایدن گزارش کرد که بایدن تصمیم دارد تمامی نظامیان امریکایی را تا 11 سپتمبر از افغانستان خارج کند.

طبق گزارش این روزنامه، خروج کامل نظامیان امریکایی در بیستمین سالگرد حملات 11 سپتمبر 2001 میلادی انجام می‌شود. طبق این گزارش، بایدن برنامۀ خروج نیروهایش از افغانستان را همگانی می‌کند.

براساس توافقنامۀ دوحه که در ماه فبروری سال گذشته میان امریکا و طالبان امضا شد، نیروهای خارجی باید تا اول ماه می از افغانستان خارج می‌شدند.

طالبان پیش از این هشدار داده بودند در صورتی که نیروهای خارجی در مهلت تعیین شده افغانستان را ترک نکنند، از نظر این گروه تخطی از توافقنامۀ، دوحه تلقی می‌شود و آنان حملات بر این نیروها را از سر خواهند گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала