واکنش روسیه به تصمیم آمریکا در مورد تأخیر در بیرون کردن نیروها از افغانستان

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر П/к специального представителя президента РФ по Афганистану З. Кабулова
П/к специального представителя президента РФ по Афганистану З. Кабулова - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2021
عضو شوید
نماینده رئیس جمهور روسیه برای افغانستان معتقد است که تصمیم ایالات متحده مبنی بر تأخیر در خروج نیرو های آمریکایی از افغانستان روند صلح این کشور را پیچیده خواهد ساخت.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابولوف، نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان امروز چهارشنبه گفت، قصد آمریکا برای به تعویق انداختن زمان خروج نیروهایش از افغانستان و موکول کردن آن به 11 سپتامبر روند دستیابی به صلح در این کشور را با مشکل مواجه می کند.

تصمیم تغیر کرد؛ طالبان در هیچ کنفرانسی شرکت نمی‌کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2021
تصمیم تغیر کرد؛ طالبان در هیچ کنفرانسی شرکت نمی‌کنند

کابولوف در همین خصوص گفت: "این (تصمیم) روند صلح را به مشکل مواجه می کند چرا که این نقض آشکار توافق دوحه در تاریخ 29 فبرور2021بین طالبان و آمریکاست."

پیشتر مقامات آمریکایی اعلام کردند که خروج سربازان آمریکایی از افغانستان مصادف می‌شود به بیستمین سال روز حمله‌های یازدهم سپتمبر سال 2001 در ایالات متحده.

واشنگتن پست به نقل از منابع نوشت، که جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، همه نیروهای این کشور را از افغانستان تا 11 سپتامبر سال روان بیرون خواهد کرد. 

گروه طالبان تهدید کرده است که اگر نیروهای بین‌المللی تا اول ماه می امسال افغانستان را ترک نکنند، جنگ بر ضد این نیروها را از سر خواهد گرفت.

گروه طالبان و دولت افغانستان تاکنون درباره تصمیم جدید اداره جو بایدن که تاریخ خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را 11 سپتامبر تعیین کرده است، واکنشی نشان نداده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала